Skönt att sätta sig ner

Puh...äntligen får jag sätta mig i soffan. Efter jobbet bar det av till gymmet på spinning. Vi var rätt få på timmen i dag, skulle säga högst 10 st. Meningen var ju att jag och Lena skulle cykla till stranden efteråt, men det hade blivit kyligare och blåste så att det inte blev något av det. Jag vill inte bli förkyld, så jag cyklade hem i stället och städade, tvättade och fixade kvällsmat åt mig. Till kvällsmat blev det kalkonsallad, mums. Blandade ihop en liten vinegrett som blev riktigt mumsig. Hade i lite olivolja, balsamicovinäger, en skvätt honung, lite peppar och salt.

I mogon skall jag till sjukhuset och ta blodprov för att försäkra mig om att jag inte har laktosintolerans eller glutenallergi. Har haft problem med svullen och öm mage en längre tid. Läkaren ansåg att de skulle ta ett sköldkörtelprov också, undrar varför...?

Ska börja dagen med en springtur eftersom det inte blir nån träning på kvällen. Skall till Strampen på middag, så jag hoppas på solsken :)

Mellanmålstips

I går innan träningen åt jag nåt väldigt gott som jag tänkte tipsa om. Delade en avokado och fyllde den med 2% grynost som jag blandade med lite pestosås. Supergod proteinbomb :)

Tunga ben

Jag var på SpinnPump i går kväll och kan säga att det var rätt svettigt. Ökade på en del vikter vilket jag kände av då jag steg upp för min morgonlänk i dag. För det första var jag så trött att jag helst av allt hade lämnat kvar i sängen, men eftersom jag fuskade i går och sov vidare bestämde jag mig för att masa mig upp i dag.

Skönt vad det med lite frisk luft och solsken, men mina ben var tunga. Undar om det beror på värmen, eller att jag ökade på vikterna i går? Dessutom blev jag attackerad av samma mås igen som till och med fick mig att snubbla till, falla och repa upp mitt knä. Nu har jag bestämt mig för att välja en annan rutt i framtiden så att jag slipper se den argsinta måsen. Tänk att man ska behöva vara rädd för en liten fågel...

I kväll blir det spinning med Lena. Bestämde oss för att ta med bikini och cykla till Smulterö och simma direkt efter spinningen. Vi gjorde det några gånger förra sommaren och det var så skönt. Det löns att ta ut allt av de fina sommardagarna eftersom de sist och slutligen är rätt få per år.

Först e de jobb som gäller fram till kl 16.30. Önskar jag i stället kunde ligga på en strand o njuta av kluckande vatten, skinande sol, jordgubbar och en bra bok. Drömma kan man ju alltid....

Botnialöpet

Nu har jag anmält mig till Botnialöpet som går av stapeln den 19.9.2009. Ta och gör det du också!

Fantastisk helg

Sorry att jag inte har skrivit på några dagar. Helgen har varit full med program. På fredag åkte jag till mina föräldrars sommarstuga med några vänner. Grillade, badade bastu och umgicks.

På lördagen var det dags för bröllop ut i skärgården. En av mina barndomsvänner gifte sig i Replot kyrka och hade bröllopsfest vid Kalles Inn. Mina föräldrars sommarstuga ligger alldeles intill Kalles Inn, så jag och mina vänner cyklade dit efter vigseln i Replot.

Cykelfärd till bröllopet vid Kalles Inn

Det var en fantastisk dag med underbart väder, vacker vigsel, utsökt mat och  naturskön omgivning. Jag och mina vänner övernattade vid sommarstugan och kom hem i dag på eftermiddagen. I dag åt vi en dunder frukost, lapade sol och simmade innan vi körde hem.

Väl hemma i Vasa gav jag mig ut på en 60 minuters springtur. Solen sken så det var stekhett, men skönt efter helgens gottande. Rätt nära min bostad blev jag attackerad av en mås. Den var väldigt arg på mig av någon konstig andledning. Kanske hade den fått ungar och jag klampade in på deras revir? Ingen aning, men klarade mig i varje fall helskinnad hem. Väl hemma drack jag en smoothie och efter det var det dags för en golfrunda med Sanna. Vi gick nio hål och det gick rätt bra för oss båda. Undrar om det var det fina sommarvädret som inverkade på slagen?

I  morgon är det måndag. Ny vecka och nya möjligheter som det heter. Tror jag skall börja morgondagen med en springtur för att känna mig laddad inför veckan. Vädret ser ut att hålla i sig hela kommande vecka, så vad är inte bättre än det. Sunshine every day :)

Sunshine outside my window

Solen skiner och det är närmare 30 grader utanför mitt fönster. Önskar jag kunde vara på stranden i stället för på jobbet för tillfället...

Efter jobbet skall jag unna mig själv en löparrunda innan det  bär av på sushikväll till en av mina bästa killkompisar i gymnasiet. Ser framemot kvällen med trevlig samvaro och god mat.

Sushi är annars väldigt hälsosam mat, utöver riset försås som är kolhydratrikt. Dessutom tycker jag att det är perfekt mat vid samvaro, precis som tacos och tapas. Småplock som man kan äta på i flera timmar medan man umgås.

Njut av sommarvädret ni som kan :)

20 grader kl 07.00

Jag säger bara: ljuvligt. Helt underbart att få vakna upp till en morgon som denna med solsken och värme. Gav mig ut på en löparrunda och det märks verkligen på gatorna att folket vaknar då solen skiner. Vanligtvis är jag ganska ensam som springer den här tiden, men i morse träffade jag på en massa med andra löpare.

Benen var lätta efter en lång natt med vila. Var så slut i går kväll att jag lade mig rätt tidigt. I kväll blir det ingen träning, för jag har andra planer :)

Njut av semestern ni som är lyckligt lottade och har den nu. Vi andra får njuta av solen i kväll.

Min bästa träningsvän...

...efter Lena förstås är min ipod. Den är så praktisk, går att klipsa fast var som helst, väger ingenting och stör mig inte då jag springer. Kan varmt rekommendera den ifall det är någon som funderar på att köpa en ny mp3-spelare. Det enda negativa är att den inte har nån display så det är inte alltid så lätt att hitta fram till just den låt som jag för tillfället vill lyssna på.

Även om jag älskar min ipod insåg jag idag om någonsin vikten av att ha en verklig träningskompis. Jag och Lena var på spinning. Efter det bestämde vi oss för att springa på löpband i 30 minuter. Mina ben var så tunga, minuterna tickade ovanligt långsamt. Ärligt så kändes det som en pina. Höjde volymen på ipoden och kämpade. Då 20 minuter hade gått var jag färdig att ge upp. Såg att Lena tappert kämpade på så jag valde att fortsätta och kämpa. Då 30 minuter hade gått kändes det som att jag hade bestigit ett berg. Då vi varvade ner sa Lena åt mig att det hade varit en pina för henne sen första minuten och att hon var färdig att ge upp vid 20 minuter. Tänka sig, båda hade haft samma tanke, men vi kämpade på för att den andra gjorde det. De e vad jag kallar för att pusha varandra till max. Härligt!

Till kvällsmål blev det en portion ekorågflingsgröt med skivad banan plus ett ägg för att få i mig proteiner. Resultatet av dagens träning: tungt men skönt :)

Dags o tvätta lite kläder och så blir det avkoppling i soffan framför tv:n.

Vart har alla bananer tagit vägen?

Det märks att sommaren är här i träningssalarna. Tycker man är färdigt svettig innan man ens har börjat träna, men inget att klaga på tvärtom så är det ju skönt. Ökade på lite vikter i dag på pumppasset. Kändes som att jag var extra stark. Kanske är det all midsommarmat som gett mig krafter :)

På tal om mat var jag och handlade i går kväll. Skulle bl.a. köpa bananer som inte fanns på Citymarket inne i centrum. Konstaterade att orsaken säkert var att de inte har fått in bananer pga av midsommarhelgen. I varje fall cyklade jag i dag efter gymmet till närmaste Siwa butik och tro det eller ej, där fanns inte heller bananer. Gjorde ett nytt försök med Citymarket i stan, men inte ännu heller fanns det bananer där. Så min fråga är: Vart har alla bananer tagit vägen? För en smoothieberoende person är det ett ganska stort dilemma att de är försvunna. Får väl göra ett nytt försök i morgon.

Godnatt allesammans! Sussa gott...

Jobbet kallar

Så var man redo för första jobbdagen då. Steg upp kl 06.55 i morse och gav mig ut på en löparrunda. Skön start på dagen. Solen skiner, givetvis eftersom jag skall på jobb. Egentligen stör det inte, de e ju roligare att arbeta då solen skiner än om det regnar. Kanske blir det en lunch ute i solskenet?

I kväll blir det SpinnPump 75 med Lena. Ska hälla i mig min blåbärs- och hallonsmoothie och ge mig iväg till jobbet. Hej svej!

Hård vind, ingen cykeltur

Cyklar nog inte hem från Söderudden i dag. Det blåser och jag skulle ha motvind största delen av vägen. Dessutom har jag lite ont i halsen. Lämnar cykeln här så kanske det blir att trampa mot Vasa nästa helg i stället. Skall på bröllop i närheten av villan nästa helg och kommer att övernatta här med några kompisar. Kan ju förstås köra hem cykeln också bara jag kommer ihåg att ta med en cykelställning.

Det blir gym i kväll i stället. Talade nyss med Lena och vi bestämde oss för att springa och lyfta lite vikter i kväll. Kul med en kompis som alltid är på g då det kommer till träning. Det kan vara bra dagar som man själv känner sig slö och helst skulle skippa träningen. Då behövs det någon som peppar en.

I dag är det sista dagen på min semester. I morgon är det jobb som gäller igen. Känns helt ok har vilat rätt mycket de sista dagarna. Hoppas bara att min ömma hals inte är en början till en förkylning. Nej nu e de dags att duka upp för middag, rester från de tidigare dagarna :)

Me myself and the road

Då var midsommarafton över. Firade med mycket god mat och gott sällskap. På kvällen blev det bastubad och ännu mera mat... Började dagen i dag med en 1 timmes springtur. Var så skönt att arbeta bort lite av all mat innan det är dags att bänka sig vid matbordet igen. Jag har en enorm svaghet för mat och har svårt för att sluta äta i rätt tid. Blir lätt att jag överäter och blir alldeles för mätt om det finns allt för mycket gott att smaka på.

Nå för att återgå till springturen så var det så skönt. Jag var ganska ensam på vägen, men några ivriga motionärer mötte jag. Njöt av att ha vinden i håret, bra musik i örona och lätta ben som bara rullade på. Tyvärr fick jag återigen känningar i vänstra knät innan löparrundan var över. Inte så ont att jag inte kunde fortsätta, men tillräckligt för att jag inte skulle ha kunnat springa mer än en timme även om kroppen skulle ha orkat. Tycker det är frusterande då kroppen orkar, men knät sätter käppar i hjulet för mig.

Nu är det dags för umgänge med mina föräldrar, syskon och deras barn. Vill bara bjuda på en härlig efterrättsbild från i går först. Jordgubbar med glass :) Enkelt men oj så gott. Jordgubbar hör sommaren till och i går då jag åt dem kändes det verkligen som att sommaren är här.

Vilken sommardag

Började morgonen med att rensa fisk och bjuda måsarna på lite mat. Vi hade ut ett nät i natt och fick 9 abborrar och en gädda. Till middag blev det därför kokt abborre med fullkornsbulgursallad. Årets första färska abborre för mig och det var så mumsigt.

Måsar som gottar i sig fiskrester

Annars har jag slappat rätt mycket i dag. Låg i hängmattan, solade och läste en bok: Dumpa Matthew av Jane Fallon, skön sommarläsning. Övade lite på att pitcha och slå från bunker, vilket resulterade i att jag slog två bollar i havet som jag fick fiska upp med håv. Pappa rodde och jag fiskade.

På kvällen var jag ute på en 50 minuters länk följd av lite muskelträning och streching på bryggan i solskenet. Så underbart, tänk att jag fick njuta av åtminstone en sommardag under min semester. Nu väntar midsommarfirandet. Så glad midsommar på er allihopa! Nu skall jag ta årets första dopp i havet, få se om jag törs...

Armhävningar i solskenet

Tricepsträning

Framme efter 50 tunga kilometrar

Huh...äntligen framme vid villan. Hade motvind hela vägen så det var rätt kämpigt. Har tidigare cyklat till villan flera gånger, men aldrig har det varit så här tungt. Inget resultat att hurra för. Pulsklockan visar att det tog 2h och 27 minuter med en medelpulspå 126. Relativt låg medelpuls, men benen var sega då jag kom fram. Det har aldrig tagit över två timmar för mig, men får lov att skylla på vinden och cykeln. Kunde under min färd hit konstatera att jag inte vill delta i Botniacyklingen med min 7-v'äxlade Tunturi. Antingen får jag köpa en ny cykel eller så backar jag ur...

I fjol lånade jag en 21-växlad hybrid och loppet var en njutning. Tror att det skulle vara allt annat än en njutning med min citybike som dessutom är i stort behov av service. Är såpass mycket tävlingsmänniska att jag inte heller vill delta och veta på förhand att resulatatet blir sämre än året innan.

Drack en gainomax då jag kom fram. Vanligvis dicker jag inte proteindrycker, men det är bra för återhämtningen efter längre träningspass. Känner redan att jag är fit for fight igen. I kväll blir det bastu, men innan det skall jag lägga nät med pappa. Hoppas på kokt abborre till middag i morgon.

Skön semesterdag

I dag har jag haft en riktigt skön dag. Var till Tropiclandia och plaskade, skötte Emilia och Julia och var o tränade på kvällen. Var på spinning och efter det sprang jag i 30 minuter. Eftersom solen inte skiner valde jag även att gå i solarium. Vet att det är cancerframkallande och inte bra, i synnerhet då man är ljus som jag är. Men påriktigt så är det mycket som är farligt här i världen. För mig fungerar solarium även som ljusterapi. Känner mig alltid piggare och så är det ju så skönt att få ligga i värmen och bara njuta i 15 minuter. Var rejält svettig efter träningen och solandet.

Väl hemma fick jag leka handy woman. Tappade ett örhänge i lavoaren och var tvungen att skruva loss avloppsröret för att få ut örhänget. Blev ganska klottigt, men fick i varje fall tillbaka mitt örhänge :)

Nu skall jag packa inför villan. Enligt väderleken skall det inte regna i morgon, så jag har valt att tro på det. Känner mig laddad inför cykelturen. Aningen svårt att veta vad jag skall packa med för kläder. Kommer det att vara varmt eller kallt, sol eller regn...tänker i varje fall trotsa vädret om det regnar på midsommaraftonen och ha sommarklänning.

Packar givetvis med springskor så att jag har möjlighet till att ge mig ut på länk. Datorn följer också med så ni lär nog höra av mig unnder midsommar också.  God natt!

Tropiclandia here I come

Regnar det under semestern får man ju hitta på andra saker än att sitta och uggla inomhus. I dag var det ju meningen att jag skulle cykla till villan. Eftersom det i dag igen regnar valde jag att skjuta upp det till i morgon.

Därför blir det lämpligt med ett besök på Tropiclandia i dag. Min syster och hennes flickor följer också med. På eftermiddagen skall Maria till tandläkaren så då förvandlas jag till sköttant Jenny i en par timmar. På kvällen blir det BodyStep och packning inför villan och midsommar. Mamma och pappa kommer efter min packning, så jag slipper att cykla med den, skönt! Ser så framemot midsommarhelgen. Kommer att spendera den på villan med mina föräldrar och syskon med familjer. Tyvärr är inte lillebror Jocke på plats eftersom han är ute på de sju haven och gör sin kaptenspraktik. Skall skåla för dig brorsan :)

Inte riktigt Tropiclandia, men alltid kan man ju fantisera...Tove och Teemu som befinner sig i Malaysien för tillfället får säkert njuta av liknande stränder.

Tung men skön attack

Dagen blev inte riktigt som jag hade planerat. Ingen morgonlänk pga regnet, ingen golf pga regnet... Det höll upp en stund på eftermiddagen och ivrig som jag var gav jag mig iväg till golfbanan. Han dock inte ens fram innan det ösregnade igen. Känns därför som att jag inte har gjort mycket vettigt i dag. Tvättat, städat och slappat, men det är också skönt ibland.

Detta betydde att jag hade dubbelt med energi inför BodyAttack passet och det visade sig behövas. Gud vilket pass! Talade med Pia som drog timmen efteråt ifall det bara kändes som att det nya programmet är tyngre än det gamla eller om jag är i dålig form. Hon bekräftade det jag anade att det är tyngre. Låt nummer 4 lär vara den tyngsta genom tiderna. Nå, men det är alltid roligt med utmaningar och ett program att verkligen bita i.

Ifall det håller upp i morgon skall jag ta och cykla till villan (47 km). Skulle helst avverka den färden i solsken eller åtminstone i uppehåll. Tänkte att det blir bra träning inför Botniacyklingen. Önskar bara att jag hade en annan cykel än min 7 växlade citybike. Men nu är det bara att trampa på med det jag har...

Dags för en kopp yogite för att varva ner inför natten. Nati nati...

Regn, regn och mera regn...

Visst är det mysigt med regn ibland, men skulle faktiskt gärna se lite sol nu i stället. Vaknade glad och entusiastisk inför min morgonlänk och fick snabbt konstatera att det inte blir något av den. Visst jag kunde ha gett mig ut även om det regnar, men har känt mig lite småförkyld så jag konstaterade att det nog inte är nån bra idé ifall jag inte vill bli sjuk. Hoppas bara att det håller upp till eftermiddagen då jag ska på golf med mamma och pappa.

Tror det blir o slappa med en bok i soffan i stället. Sen kan man ju alltid städa o tvätta också...

Skön träning i fuktig sal

I dag var jag på spinnpump 75 min. Det har regnat i natt och största delen av dagen vilket resulterade i att det är väldigt fuktigt både utom- och inomhus. Därtill är det rätt varmt, i jämförelse med hur det har varit de senaste dagarna. Själv tycker jag att det är otroligt skönt att träna i sånt här väder. Kroppen är så mjuk och det känns som att jag kan ta i mer. Svetten lackade i pannan redan under spinningen.

I morgon skall jag börja dagen med en springtur och så blir det 18-hål på golfbanan med mamma och pappa. Lovade även Lena att jag skulle komma på BodyAttack kl 20 så det ser ut som att det blir en dag full med träning. Skönt med semester då man kan fylla dagarna med just det som man själv tycker om och inte annars har tid för.

Funderar i bland på om jag har valt fel yrkesbana här i livet. Känns som att mitt drömjobb egentligen skulle vara kostrådgivare eller personlig tränare. Eller varför inte en kombination av båda två...Men å andra sidan är det inte sagt att jag skulle vara lika intresserad av träning och kost om det skulle vara mitt arbete. Det kan ju lätt bli så att då ens fritidsintressen blir ett måste tappar man suget för dem...

Brödet jag bakade i går blev annars supergott. För att jag inte skulle föräta mig på det skivade jag det och frös in i portionspåsar. Tänk vad lyxigt att ha färskt bröd varje dag :)

Ha en skön söndag allesammans och en bra början på arbetsveckan eller njut av semestern ifall ni är lika lyckligt lottade som jag.

God middag

Har just avnjutit en god middag. Pestolax och quinoasallad med valnötter och solrosfrön. Håller samtidigt på att baka brödet som innehåller kamutvete. Doftar nybakat bröd i hela lägenheten, ljuvligt.

I kväll skall jag rensa i garderoben för att föra kläder till loppiset Adam&Eva i morgon. Min garderob svämmar över så jag konstaterade att jag måste sälja bort en del. Har massor med klädesplagg som jag aldrig använder, men som jag tidigare inte har velat göra mig av med. Nu har jag bestämt mig för att helt kallt sälja bort dem.

Var och hyrde två filmer så då jag är färdig med prissättadet av kläder skall jag slappa i soffan.

Trevlig lördagkväll!

Springtur + golf

Började morgonen med en 1 timmes springtur och nu bär det av till golfbanan med pappa. Känns som att det har blivit väldigt mycket springa och lite gym på senaste tiden. Märkligt nog har jag så mycket program nu under semestern att det har passat bäst med att springa. Dessutom är det ju härligt att vara ute då det är sommar (även om det inte direkt är sommarväder). Mina semesterdagar hittills har varit väldigt regntunga.

På eftermiddagen/kvällen skall jag ha en systerdag med min underbara storasyster Maria. Vi ses inte så ofta så det känns bra med dagar som bara är ägnade åt oss två. Skall bl.a. gå ut och äta och så får vi se var kvällen slutar.

Nej nu är det dags att hoppa i golfskorna och åka iväg till golfbanan. Wish me good luck...då man spelar med pappa brukar det vara ganska allvarligt spel. Inte så mycket skämt och lek som då jag går bana med Sanna. Kan vara bra för koncentrationen...eller jobbigt ifall spelet inte löper som det skall....

Äntligen fick jag mitt kamutvete

Beställde kamutvete från evitamin.se i februari och efter mycket om och men har jag äntligen fått det :) Kamut är ett sädeskorn från Egypten som är krispigt och har en nötaktig smak. Kamutvete går bra att koka och äta istället för ris, pasta och potatis till mat. Själv skall jag baka bröd som bl.a. innehåller kamutvete.

Orsaken till att jag beställde kamutvetet från Sverige är att jag har besökt alla hälsokostbutiker i Vasa och ingen hade det i sitt sortiment. Svaret jag fick var att de inte kan köpa in det och att jag måste vända mig till den svenska marknaden ifall jag vill ha det. Finland ligger långt efter Sverige beträffande hälsokostprodukter.

Beställde även yogite, sorten bedtime. Yogite är resultatet av modern kunskap förenat med femtusenårig ayurvedisk filosofi. Yogite ger dig kraft och energi, verkar stimulerande och balanserande, är bra mot förkylning, stärker och lungnar nervsystemet och förbättrar minnet. Sorten bedtime innehåller örter som skall vara avslappnande och lugnande. Skall bli intressant och testa ifall det fungerar.

Golfrundan gick annars skapligt med tanke på hur lite jag har spelat i år. Fick par på två banor och bogie på flera. Lämnade in kort med hopp om att sänka mitt handicap, men tror inte jag lyckas med det. Jag och min kompis Susanna skall ta en privatlektion med Vasa Golfs golfpro Johan Kullbäck nästa onsdag. Få se hur det går och om jag får några bra tips eller om jag bara är frustrerad efter lektionen...

Nej nu skall jag städa och koka inför mitt kvällsbesök Esprit flickorna :)

Back from Tallin

Då var jag hemma igen efter sköna dagar med mycket god mat i Tallin.

I morse vaknade jag kl 8 av ett meddelande från Tove som påminde om vår lunch i dag. Steg upp och gav mig ut på en länk. Underbar morgon, varmt och skönt. Sprang längs strandpromenaden och njöt av att det för en gångs skull inte ens blåste. Foten är äntligen ok, så det är ett nöje att springa igen.

I dag på eftermiddagen skall jag och spela golf. Skall gå 18 hål och eventuellt lämna in kort för att försöka sänka mitt handikapp. Beror lite på hur det går. Har ju inte spelat så mycket ännu i år, så jag har inte så stora förhoppningar på att det skall gå bra. Hoppas bara att det inte börjar regna, för det ser lite regntungt ut.

Fick en förfrågan om receptet på sommartårtan som jag bjöd på vid min inflyttningsfest. Lade nyss upp det så nu e de bara att baka och avnjuta de somriga smakerna :)

I morgon får jag besök av mina tidigare arbetskompisar. Skall bjuda på en riktig smaskig efterrätt som nog inte är så hälsosam, men otroligt god. Dags att skriva upp ingredienserna och gå och handla...

Maräng- och hallontårta med fräscha smaker

6 äggvitor
2 dl strösocker

margarin eller smör till formen
ca 1 dl kokosflingor eller flagad mandel

4 dl turkisk joghurt
100 g hallon (frysta eller färska)
1/2 dl flytande honung
finrivet limeskal

Vispa äggvitorna till hårt skum. Tillsätt sockret och vispa lite till. Smörj en springform (med löstagbar kant), 24 cm i diameter. Strö kokos eller flagad mandel på insidan av kanten. Klicka ut marängsmeten i formen. Grädda i 60 minuter i 150 grader. Låt marängbottnen svalna och lossa därefter formens kant. Bred på turkisk joghurt. Garnera med hallon (låt dem tina något först om de har varit frysta). Ringla över honung och strö på finrivet limeskal och eventuellt lite kokosflingor.

Receptet kommer från "Härliga pajer till middag & dessert" av Kristina Eriksson och Anna Clarén.

Rullskridskorna är inkörda

Första turen på rullskridskorna för i år är avklarad. Kände mig först lite som bambi på hal is. Spände mig nog rätt mycket, men annars gick det bra. Skön omväxling till att springa o cykla. Tog en sväng längsmed strandpromenaden och ut till färjfästet. Räckte bra som premiärtur. Få se om jag känner av det i benen i morgon...

I morgon blir det tidig väckning för morgonlänk :) God natt!

Söndagsgolf

Har spenderat tre timmar på golfbanan på rangen och partre banorna med Sanna. Det var kul, men kallt och blåsigt. Inget sommarväder direkt. I går inhandlade jag ett par golfskor och lite golfkläder, bl.a. en jätte söt nike kjol. Därför kan jag åtminstone inte längre skylla på utrustningen. Ifall bollarna inte flyger och rullar som de skall så ligger felet hos mig och inte utrustningen :) I dag filmade jag och Sanna varandra för att lättare se vad vi gör för fel. Vet inte om min sving blev bättre för det...men det är ett bra sätt att analysera sig själv på.

I morgon skall jag åka till Tallin med mina föräldrar på en shoppingresa. Ser framemot det. Vi skall även besöka min moster som bor i Helsingfors som jag inte har träffat på ett år. Underbart med semester, men hoppas på att det blir lite varmare. Tänkte hinna ut på en springtur innan avfärden i morgon. I kväll tänkte jag ta en sväng på mina rollerblades för första gången i år, men först måste jag tvätta och packa. Borde ju hinna gå och rösta också. Vet fortfarande inte vem jag skall rösta på, men nån från SFP blir det i varje fall.

Ha en fortsatt trevlig söndag :)

Banantips

Bananer har en tendens att bli övermogna väldigt fort, speciellt sommartid. Därför brukar jag skiva och frysa ner dem. Perfekt för smoothies :) Du  får en kall dryck med färsk och god banan.

Nu finns det även färska nektariner i butikerna, så saftigt goda att mumsa på som mellanmål. Längtar efter att jordgubbssäsongen skalll ta fart...

Möhippa och semester

Nu börjar min två veckor långa semester. Inleder den med möhippa. Mina vänner har träffats redan tidigare i dag och påbörjat firandet så nu e det dags för mig att joina dem. Emma skall gifta sig sista helgen i juni så nu skall vi ha en hejdundrandes hippa för henne. Trevlig helg på er!

Det blev step i ett stormigt Vasa

Jag var på step i kväll, men var försiktig med foten. Kände för att svettas i stället för att träna inre muskelstyrka på BodyBalance.

Jissus som det stormar i Vasa i dag. Tänkte blåsa av cykeln då jag trampade till gymmet. Det var ny BodyStep serie. En serie som kan bli riktigt tuff då alla steg sitter. I dag orkade kroppen inte riktigt. Vet inte vad det beror på, men kände aldrig nån riktig träningsglädje. Kan vara att jag inte riktigt är i skick. Har lite ont i halsen. Hela den senaste veckan har jag anat att jag har en underliggande förkylning som inte ännu har brytit ut. Hoppas bara att den inte bryter ut nästa vecka då min semester börjar. Förstås är det även svårt att känna innerlig träningsglädje då foten konstant påminner mig om att den inte är ok :(

Nu skall jag föna och platta, eller kanske locka mitt hår. Snacka om att det är arbete med långt hår. I synnerhet för mig som tränar dagligen och därför också duschar dagligen. Det går åt många timmar i veckan till att föna, platta och locka håret. Annars har jag inte ångrat mig ännu. Börjar vänja mig vid längden och tror att jag snart kan styla det utan problem. En negativ sak är dock att det är varmt och att det ibland är ivägen då jag tränar...

Besviken

På min fot. Den har inte riktigt återhämtat sig än. Längtar efter att få springa igen utan att ständigt bli påmind om att nåt är galet med min fot. Om den inte snart blir bättre får jag nog lov att gå och visa upp den till en läkare. Får se ifall jag trotsar foten och far på step i kväll, eller om jag är förnuftig och väljer BodyBalance i stället....

Nu skall jag iväg till tandläkaren. Bet bort en bit av en tand för nån vecka sen, så jag antar att de blir och slipa den jämn.

hej svej...

Nytt pumpprogram

Kom just hem från kvällens träningspass. I kväll var jag på SpinnPump75. De va roligt för att det var ny pumpserie. Pumpserien var supertung, i synnerhet axellåten. Har aldrig känt att jag inte skulle orka låten till slut, men i dag var det så. Pia (som drog timmen) sa att det är tyngsta axellåten genom tiderna. Håller med henne.

Foten har repat sig relativt bra, men har inte vågat anstränga den allt för mycket ännu. Vill ju inte börja på för tidigt så att jag igen måste vila den...Ifall att det inte regnar i morgon på morgonen skall jag ge mig ut på en springtur och känna efter i vilket skick den är.

Vad hände annars med sommaren? Kan inte tänka mig att jag låg på stranden och solade i lördags och i dag frös jag fast jag hade på min vindtäta dräkt. Min semester börjar nästa vecka så jag hoppas verkligen att vädergudarna är på min sida och bjuder på sol och värme då :)

Nu till en annan sak, knäppte just på tv:n och det råkar komma ett program som heter barnmorskorna. Jissus, beundrar verkligen alla som har fött barn, det ser ju fruktansvärt ut. Jag klarar inte ens av att titta på det, måste byta kanal...så verkligen all credits till alla mammor där ute. Jag beundrar er för att ni har klarat av det!

Nu skall jag mumsa i mig mitt kokta ägg och naturella joghurt med solrosfrön och frukt.

Foten är ok?

Foten börjar kännas bättre, så kanske jag vågar  mig ut på en morgonlänk i morgon...? I kväll skall jag i varje fall på spinning. Ser framemot det :) Solen skiner och det skulle vara så skönt att vara ledig och ligga på stranden i stället för att vara inomhus o arbeta. Nå nästa vecka börjar semestern och jag får vara ute varje dag. Hoppas bara att det fina vädret håller i sig. Nu kallar arbetet.