Min bästa träningsvän...

...efter Lena förstås är min ipod. Den är så praktisk, går att klipsa fast var som helst, väger ingenting och stör mig inte då jag springer. Kan varmt rekommendera den ifall det är någon som funderar på att köpa en ny mp3-spelare. Det enda negativa är att den inte har nån display så det är inte alltid så lätt att hitta fram till just den låt som jag för tillfället vill lyssna på.



Även om jag älskar min ipod insåg jag idag om någonsin vikten av att ha en verklig träningskompis. Jag och Lena var på spinning. Efter det bestämde vi oss för att springa på löpband i 30 minuter. Mina ben var så tunga, minuterna tickade ovanligt långsamt. Ärligt så kändes det som en pina. Höjde volymen på ipoden och kämpade. Då 20 minuter hade gått var jag färdig att ge upp. Såg att Lena tappert kämpade på så jag valde att fortsätta och kämpa. Då 30 minuter hade gått kändes det som att jag hade bestigit ett berg. Då vi varvade ner sa Lena åt mig att det hade varit en pina för henne sen första minuten och att hon var färdig att ge upp vid 20 minuter. Tänka sig, båda hade haft samma tanke, men vi kämpade på för att den andra gjorde det. De e vad jag kallar för att pusha varandra till max. Härligt!

Till kvällsmål blev det en portion ekorågflingsgröt med skivad banan plus ett ägg för att få i mig proteiner. Resultatet av dagens träning: tungt men skönt :)

Dags o tvätta lite kläder och så blir det avkoppling i soffan framför tv:n.

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken

Vad bra att ha en träningskompis, och att ni pushar varann! Och visst känns det extra bra när man tagit i lite extra och inte gett upp trots att det varit tufft. Jag är alltid så imponerad av er som kan springa på löpband; jag tycker det är så himla tråkigt, så jag står ut max 5 minuter.



Konstigt med bananerna! Kanske det är samma fel som drabbat fruktleverantören på mitt jobb - ingen frukt i fruktkorgarna innan mitten av augusti! Bäst att fixa till sin egen frukotskål på jobbet!

2009-06-23 @ 21:46:11
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkfröken: Kul att du tittar in. Jo en träningskompis är guld värd. Hade samma dilemma med löpbanden som du innan. Nu tycker jag att det går rätt bra, kan vara för att de har en storbildsskärm med tv-program som rullar framför löpbanden :)



Har inte tagit upp bananjakten än, men i dag efter jobbet ska jag göra ett nytt försök.

2009-06-24 @ 07:34:46
Postat av: Träningsglädje

ja, träningskompisar är verkligen guld värt. oavsett om det är i verkligheten eller via bloggen! :)

2009-06-24 @ 13:44:50
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Jenny

Träningsglädje: Skoj att du tittade in. Läser din blogg dagligen. Tack för fina recept och tips :)

2009-06-24 @ 14:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0