Äntligen fick jag mitt kamutvete



Beställde kamutvete från evitamin.se i februari och efter mycket om och men har jag äntligen fått det :) Kamut är ett sädeskorn från Egypten som är krispigt och har en nötaktig smak. Kamutvete går bra att koka och äta istället för ris, pasta och potatis till mat. Själv skall jag baka bröd som bl.a. innehåller kamutvete.

Orsaken till att jag beställde kamutvetet från Sverige är att jag har besökt alla hälsokostbutiker i Vasa och ingen hade det i sitt sortiment. Svaret jag fick var att de inte kan köpa in det och att jag måste vända mig till den svenska marknaden ifall jag vill ha det. Finland ligger långt efter Sverige beträffande hälsokostprodukter.

Beställde även yogite, sorten bedtime. Yogite är resultatet av modern kunskap förenat med femtusenårig ayurvedisk filosofi. Yogite ger dig kraft och energi, verkar stimulerande och balanserande, är bra mot förkylning, stärker och lungnar nervsystemet och förbättrar minnet. Sorten bedtime innehåller örter som skall vara avslappnande och lugnande. Skall bli intressant och testa ifall det fungerar.

Golfrundan gick annars skapligt med tanke på hur lite jag har spelat i år. Fick par på två banor och bogie på flera. Lämnade in kort med hopp om att sänka mitt handicap, men tror inte jag lyckas med det. Jag och min kompis Susanna skall ta en privatlektion med Vasa Golfs golfpro Johan Kullbäck nästa onsdag. Få se hur det går och om jag får några bra tips eller om jag bara är frustrerad efter lektionen...

Nej nu skall jag städa och koka inför mitt kvällsbesök Esprit flickorna :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.gradwohl.info/index.html är en link var det ocksü säljs produkter med kamut i. Bageriet finns tyvärr bara i Österrike, men sidan har ett antal recept ocksü.

2009-06-28 @ 21:37:21
Postat av: Jenny

Tack för tipset ska ta o kolla in sidan.

2009-06-29 @ 07:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0