Sömnsvårigheter

Någon annan än jag som har problem med att somna på kvällarna och att sova ut på morgnarna just nu? Antar att det är ljuset som gör att jag har svårt för att få sömn. Vad gör man då man vaknar pigg som en lärka kl 6 på morgonen...jo ger sig ut på en springtur.

Gårdagens lopp kände jag inte överhuvudtaget av, benen var hur pigga som helst. Beror säkert på att det bara var 4,8 km :) Skrev ju annars tidigare att det var 10 000 anmälda, det var i hela Finland. I Vasa deltog ca 2400 damer.

Då jag sprang i morse funderade jag på att vi människor är så bra på att hitta på ursäkter till att inte träna. Den vanligaste ursäkten är att vi inte har tid. Men vet ni vad, alla har tid att ägna åtminstone 1 timme per dag åt oss själva och vårt välmående.

Stig upp en timme tidigare så har ni tid. Ni som har barn tycker säkert att jag inte vet vad jag talar om, men ärligt åtminstone 30 minuter per dag kan ju inte vara en omöjlighet? Jag kommer alltid att stå fast vid den åsikten att tar man inte hand om sig själv och sitt välmående kan man inte heller ta hand om andra på bästa sätt. Få se om jag har en annan syn på detta då/om jag får barn. Mitt mål är i alla fall att prioritera min hälsa livet ut!

I kväll blir det spinning på Lady Line kl 18.15. Jag har nytt program som jag tror stenhårt på :)Häng på alla cykelglada ladies!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Det beror nog på ljuset att man sover sämre på somrarna, och på värmen när det är varmt.



Jag vaknade oxo en timme före klockan skulle ringa idag. Inte direkt pigg som en lärka och jag tänker inte fara ut och springa, utan ta bilen till jobbet, men anyway... :)

2010-06-03 @ 05:52:37
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tomas: Låter rätt produktivt att åka till jobbet så tidigt också :)

2010-06-03 @ 07:10:24
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0