Semestern kom och semestern gick

Kan inte förstå att jag nu har haft semester i 4 veckor och det är dags för arbete i morgon igen. Tycker jag borde vara utvilad och nöjd med att börja arbeta igen, men det är jag nog inte riktigt... Blev en rolig sista vecka med lite sömn och mycket skoj. Är glad över att jag åkte med Lena på Jakobsdagar, ett kul evenemang som jag definitivt kommer att besöka igen.

Det som är positivt med att börja arbeta är att jag kommer in i mina hälsosamma rutiner igen. Känns som att det har blivit lite väl mycket, vin, ost, glass, godis och andra onyttigheter dessa veckor. Skall börja på en detoxkur om en vecka för att rensa kroppen. Skulle gärna börja redan den här veckan, men eftersom jag skall cykla Botniacyklingen nästa helg tror jag att det är bäst att jag äter som vanligt fram till dess och inte utsätter miin kropp och mitt humör för onödiga påfrestningar :)

Nu blir det combat på gymmet. Ska bli skönt att göra av med lite energi och svettas. Åt annars mitt livs första kebab på Korvgörans i går. Grymma portioner har de, men gott var det. Jag beställde en halv och åt typ halva portionen. Finns det faktiskt människor som orkar klämma i sig en hel portion?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har också funderat köra en detox så här i slutet av sommaren så jag är jättetacksam om du kunde skriva lite mer om vilken typ av detox du tänkt dig och om upplägget,vore kul att genomföra det samtidigt och få lite motivation :)

2010-07-25 @ 21:14:41
Postat av: Jenny

Detoxkuren som jag har tänkt köra fanns i senaste numret av topp hälsa. Den bygger på det populära Blue Print programmet som har utvecklats av dietisterna Zoe Sakoutis och Erica Huss. Så kul om vi blir flera som detoxar samtidigt och kan peppa varandra :)

2010-07-25 @ 21:27:20
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Tomas

Det är nog en bra idé att inte köra någon detox kur nu veckan före Botniacyklingen, annars kan det nog hända att du fick stiga cykeln av i Oxkangar :)

2010-07-26 @ 05:56:43
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tomas: Exakt så tänkte jag...hellre kommer jag i mål :)

2010-07-26 @ 07:11:25
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Va du hela helgen? jag missade dig, fastnade med munnen i ett hörn och glömde tid och rum...och titta mig runt omkring.

2010-07-27 @ 22:04:36
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Jag var från fredag till söndag. Såg själv många bekanta att tala med, men inte dig :( Kanske vi stöter på varandra vid något annat sammanhang.

2010-07-28 @ 07:15:22
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Cecilia

ja jag tycker att jag han prata med så få i och med att jag är en typ som lätt fastnar med munnen och så lämnar jag där i flera timmar i värsta fall ...vi får ta det en annan gång. Hoppas Gösses smakade:).

2010-07-28 @ 08:21:42
URL: http://junikrafs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0