Glass på terassen



Vilken fantastisk sommardag det var i går. Njöt av sol, bad, glass och sällskap av min syster med barn. De barnen ger mig sådan glädje, finurliga, kärleksfulla och kloka små liv. Kvällen avslutades på bästa sätt med god grillmat.

Det är en väldigt ormrik sommar i år. Då jag var och sprang såg jag en och i går kväll dödade min systers man en riktig baddare på deras gräsmatta. Skrämmande med tanke på att de har tre små barn som springer runt i gräset, tror det använder gummistövlar resten av sommaren :)

I dag skall jag ut i hjortronskogen för att se ifall det redan finns hjortron. Hoppas på att solen skall börja skina så jag får tvätta min matta på eftermiddagen och så skall jag väl hinna med en springtur mot kvällen.

Ni som inte har semester lär i alla fall få njuta av en vacker helg, för sol lovas det i på FMI:s hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0