Tung cykelfärd i snöstorm

I dag är det snöstorm i Vasa. Kämpade kan jag säga så jag cyklade hem från gymmet över Brändöbro. Ibland skulle det verkligen vara underbart att ha bil o slippa trampa överallt. Fråga är om jag skulle bli lat då och köra bil överallt...?

I kväll var jag på combat och stretch i hot studion. Skön träningskväll som nu avrundas med slapp i soffan. Snart är den här veckan slut och helgen här. Lördagen kommer att bli toppen kul. Skall testa mitt spinningprogram och öva i spinningsalen, gå på Zumba med Hanna och sen blir det en helkväll med Hanna som innefattar bastubad, mat, singstar och dans. Kan knappt vänta...

Söndagen ser inte heller dum ut. Skall och hälsa på en vän som nyligen har blivit mamma och så kommer kära Ulli på snabbvisit till Vasa, så de blir en middagsträffis.

De va helgen det, först skall jag jobba två dagar :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Jaaaaaaa! Man blir lat då man har bil! Jag cyklade inte en enda gång till jobbet förra sommaren! Jag, som du, som cyklat i precis alla väder... När våren närmar sig tror jag att jag ska ge transportlöpningen en ny chans! :)

2010-01-28 @ 07:01:42
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Kanske jag får skjuta upp bilköpet ytterligare...men oj så skönt de sku vara ibland o ha bil :)

2010-01-28 @ 08:29:47
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja, jag har inte heller någon bil och det är ju jobbigt i bland men jag tror nog jag har vunnit mer än vad jag förlorat. Skjut upp bilköpet så länge det bara går. Min syster var över 30 när hon köpte sin första bil.

2010-01-28 @ 08:51:25
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Jag brukar nog alltid ta bilen till gymet.. men ofta brukar jag fara o handla efteråt, så då tycker jag det bara är bra att man kan kombinera det :) jag lyckas alltid köpa tunga saker, som mjölk och juice o sånt, så då skulle jag inte vilja vingla hem med det på cykeln. Och så tycker jag det är så äckligt då man spinnat o svetten rinner, att klä på sig o sen cykla hem, speciellt om det är minus 15!! Men nog borde jag cykla mer, då det är varmt ute iaf..

2010-01-28 @ 16:02:39
URL: http://allimacsliv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Cecilia: Visst har du rätt i det du skriver. Problemet är bara det att jag tidigare har haft bil som jag sålde då jag flyttade in i centrum. Har man en gång vant sig vid att ha bil så e de svårt att vara utan...



Camilla: Jag vet precis vad du menar. Därför har jag nu i dag bestämt mig för att köpa en bil :)

2010-01-28 @ 18:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0