Ny juicemaskin

Morgonen började inte riktigt som den skulle. Steg upp redan klockan 7 för att jag skulle ha gott om tid på mig  till att förbereda dagens frukt och grönsaksjuicer. Det visade sig att två timmar inte räckte till....hade lånat en juicemaskin av mina föräldrar som säkert är typ lika gammal som jag. Att göra saft av spenat och råa rödbetor gick inte så bra med den kan jag säga....det skvättade, klottade, stockade, rann över och ja det var en enda röra i köket.

Frustrerad stressade jag till jobbet och gick till Clas Ohlson på lunchen och köpte en ny juicemaskin. Testade den efter arbetet och måste säga att det var enorm skillnad. Tror jag får en fridfullare morgon i morgon :) En bra investering för då detox-kuren är slut tänker jag fortsätta att tillreda egen frukostjuice, mycket godare och hälsosammare än juicerna i butikshyllorna.

Det har gått bra att leva på safter. Lite hungrigare än vanligt har jag varit, men det har gått betydligt lättare än jag trodde. Kanske beror det på att jag förberedde mig på det värsta och verkligheten inte var så farlig :)

Måste säga att en sak jag kom att tänka på i dag var att jag nu tänker mycket mindre på mat. Jag är en person som verkligen lever för att äta, inte tvärtom. I vanliga fall går det åt otroligt mycket av min tid till att planera måltider. Oftast hinner jag nästan bara äta lunch och så funderar jag på vad jag skall hitta på till middag. Med ett färdigt "matschema" slipper jag söka recept, fundera på mat och spendera en stor del av min tankeverksamhet på mat. Kanske det är den inre friden som har infunnit sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0