Festmåltid



Sista dagen på detox avslutades med en riktig festmiddag. Ugnsbakad lax med kokt råris och grönsaker. Efter att ha levt utan mat som ris och fisk de senaste veckorna var detta en riktig njutning. Riset var dock alldeles för mycket, tror min magsäck har krympt en del under kuren... I morgon återgår jag till vardagsmat, men det blir nog inga dunderportioner eller väldigt fet mat. Bäst att vänja magen långsamt vid normal kost igen.

Många har frågat ifall jag skall ta och frossa i glass eller smälla i mig en pizza i morgon för att fira. Mitt absoluta svar är nej. Jag kommer att fortsätta äta så hälsosamt som möjligt, som jag vanligtvis också gör. Det är ingen bantningskur jag har gått på, utan en rensning av kroppen. Detoxen skulle vara alldeles onödig ifall jag smällde i mig en massa med skräp.

Tror detta är ett fel som många människor som går på olika typer av dieter gör. Då dieten är över tror de att de kan fortsätta äta ohälsosamt, med det resultatet att de oftast går upp i vikt och efter någon vecka väger mer än de gjorde innan dieten. Det krävs en förändring i livsstilen där onyttigheter hör mera till en ovanlighet än normalitet.

I morgon återkommer jag med mina erfarenheter av detoxen och resultat :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0