Solen tittar fram trots askmolnet

Vaknar upp till något som ser ut att bli en solig lördag. Ligger i sängen och funderar på om jag skall starta denna dag med en springtur. Efter lite funderande och en spark i baken av Liza får det nog bli så.

Jag har en massa med praktiska saker jag måste få gjort denna helg. Bröjade redan i går efter jobbet med att städa lägenheten och tvätta mina fönster. Känns som att jag i alla fall är en bit på vägen. Kvar har jag att byta däck på bilen och cykeln, plocka ihop kläder till loppis, förbereda ett föredrag som jag skall ha på Hanken på tisdag och en del småsaker. Som tur får jag hjälp av pappa med däckbytet i morgon, annars skulle det knappast bli till något alls :) Har i alla fall något roligt att se framemot också. Jag skall till Lena i kväll och vi skall laga sushi, mums!

Gårdagskvällen spenderades på soffan framför tv:n slappandes. Jag var rätt slut efter en tung vecka och städandet. Älskar känslan då lägenheten är nystädad och jag får sätta mig ner och njuta. Dessutom hade jag köpt lösgodis som jag inte har ätit på en evighet och det var ju himmelskt gott.

Nej nu skall jag ta tag i min springtur. Upp o hoppa gamla loppa, eller hur var det nu...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag borde ju också ta mig i kragen och byta däck på cykeln. Man måste nog få unna sig med godheter ibland och få vara lat ibland. Lämnar det någon sushi över kan du ju sända det över till mig.

2010-04-17 @ 09:27:44
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Visst är det gott med godis ibland. Misstänker att vi slukar all sushi, men lämnar det nåt lovar jag att skicka resterna åt dig :)

2010-04-17 @ 10:12:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Tomas

Av ren nyfikenhet, vad ska du tala om på Hanken? Om det inte är något hemligt förstås... :)

2010-04-17 @ 21:28:36
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tomas: Jag skall berätta om mitt arbete och vilken nytta jag har haft av mina studier i arbetslivet.

2010-04-18 @ 07:17:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0