En riktig skitdag!

Sorry, nu blir det ni som får ta skiten för att jag har en skitdag.

För det första är jag trött på att känna mig halvbra. Ända sedan jag var sjuk efter semestern i Thailand har jag känt mig trött och träningen har gått halvbra. Jag vill träna, men kroppen är inte med och orken finns inte. Dagens SpinnPump var en ren pina. Här ser ni att jag är bra på att förespråka att man skall lyssna till kroppen, men är faktiskt rätt dålig på det själv. Problemet är att jag inte orkar vila, vila o vila...jag är ju inte sjuk, kroppen är inte bara med!

För det andra blir det ingen Köpenhamns resa. Risken att vi skulle bli strandsatta i Köpenhamn är för stor och därför skjuts resan upp till hösten.

För det tredje så har min nya pulsklocka gett upp. Två gånger har jag haft den på reparation och båda gångerna har de påstått att det är batteriet som är dåligt. Jag själv har sagt att det inte har nåt med batteriet att göra, att det är sändningen det är fel på. Tyvärr har de inte trott mig och därför har deras försök till att fixa klockan varit värdelösa. Får väl ta den till Salkari än en gång i morgon.

För det fjärde så köpte jag nya sneakers i lördags som jag för första gången promenerade i dag. De både skavar och är för små, vad 17 tänkte jag med då jag köpte dem. Måste vara sämsta köpet jag har gjort i år.

För det femte undrar jag om jag har fått början till valpsjuka. Sedan min löptur i lördags har jag haft fruktansvärt ont fram på smalbenen. Då jag går ilar det till för varje steg jag tar. Nån som har tips på hur man blir av med det?

Nu kanske det räcker med gnäll för i dag. Sorry, men måste faktiskt säga att jag redan mår bättre då jag har fått skriva av mig all skit. I morgon är en ny dag med nya möjligheter :) Då skall jag bl.a. besöka Hanken och inspirera studerande till att välja marknadsföring som huvudämne. Håll tummarna för att det blir en bättre dag så att jag inte behöver skriva ett inlägg om hur skit jag gjorde ifrån mig...hahaha...

Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Men nu kan det ju bara bli bättre! Skitdagar behövs ju också ibland, trots att de inte är roliga. Håller tummarna för att det vänder upp nu och att kroppen kommer tillbaka på riktigt snart!

Postat av: Hanna

gumman, om d tröstar har även ja haft en riktig skitdag,bokstavligen, men imorrn e en annan dag:)Och om d int blir köpenhamn kanske vi hittar på nåt skoj i helgen:)Kram <3

2010-04-19 @ 22:04:19
Postat av: aino

kanske ha du lågt hb om du är trött och träningen inte riktigt flyter?

hoppas morgondagen blir bättre!

2010-04-19 @ 23:12:44
Postat av: Tomas

Det är bara att bryta ihop och börja om på nytt. Sånt är livet :)

2010-04-20 @ 05:35:22
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Sofie: Du har så rätt. Känner redan nu att det här blir en bättre dag .)

Hanna: Läste att du har fått spysjuka :( Krya på dig! Nåt kul i helgen är jag absolut med på!

Aino: Kanske jag borde kolla upp det, eller så får jag bara äta mer järn...

Tomas: Absolut! Nya tag i dag :)

2010-04-20 @ 07:12:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Marika B.

Typiskt... Hade fakstikt samma halvsjuka känsla ganska länge efter att ha varit sjuk men sen gick det bara om!

Mot valpsjukan har jag dock tips. Försök att variera mellan varmt och kallt vatten i duschen (snabbt typ 10 sekunder och byt), det hjälper. Sen brukar jag också änga mej åt självmassage (kanske de som är utbildade inom området inte uppskattar detta tips men det funkar). Tryck alltså på insidan av vaden mellan benet och senan så känner du "klimppar" som du kan massera. Hoppas det blir bättre!

2010-04-20 @ 07:58:56
Postat av: Liza

Oj oj oj, vad jobbigt du haft det, förstår att du är frustrerad! Hoppas det känns bättre idag! :)

Jag brukar också utöva självmassage mot valpsjukan och det brukar hjälpa. Ont gör det som bara den, men det hjälper.

Kämpa vidare!

2010-04-20 @ 08:36:07
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Efter regn kommer sol. Du är nog den första jag hört haft problem med sin Polar (minns jag fel?) på många år. Kanske du fick tag i ett "måndagsexemplar". Nog tycker man ju att de borde lyssna på dig. Kunden har ju alltid rätt.

Jobbigt med valpsjuka, det är också flera år sedan jag fått uppleva något sånt. Hoppas det ger med sig. Massage är nog det som förhoppningsvis skall lösa problemet.

2010-04-20 @ 08:44:19
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag brukar också få ont i smalbenen av löpning ibland. mitt knep är att smörja in med tigerbalsam och lägga på knästrumpor (så benen hålls varma) före jag somnar. funkar för mig iaf :)

2010-04-20 @ 17:12:37
Postat av: Jenny

Marika: Tack för tipset! Ska prova på det där med duschen. Självmassage har jag utfört och det känns faktiskt lite bättre redan :)

Liza: Betydligt bättre dag i dag :) Självmassagen har hjälpt, så tack för tipset.

Cecilia: Jo jag har aldrig förr haft problem med mina Polarklockor så jag är förvånad. Hoppas i alla fall att de fixar den nu o inte bara byter batteri en tredje gång!

2010-04-20 @ 17:13:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0