Äntligen hemma

Puh....idag har jag haft en lång och intensiv dag. Steg upp kl 04.30 för att hinna med morgontåget. Framme i Helsingfors var det effektivt program fram till kl 16.45. Mycket nyttigt har jag lärt mig och framförallt var det skönt att få lyssna på experter som berättade om marknaden i stället för att jag själv sökt informationen. Givetvis betyder inte detta att jag nu inte behöver följa med marknaden de kommanden dagarna, men jag har i alla fall fått en grund och höra andra personers syn på marknadssituationen.

Jag kom faktiskt hem med flyg. Flygplatsen i Helsingfors var rätt folktom eftersom de flesta avgångar fortfarande är inställda. Vi var inte många kottar i planet jag kom hem med, kanske 15 personer... Som tur är jag inte rädd för att flyga. Kaptenen började nämligen med att informera oss om att det var första gången han var upp i luften sedan askmolnet och att han skulle försöka transportera oss så säkert som möjligt till Vasa. Dessutom ville han berätta att det inte borde finnas aska i luften och att deras ingenjörer har undersökt flygmotorerna och konstaterat att de tål en del aska. Han avslutade med att säga att han hoppas att hans ord lugnade ner eventuella rädda resenärer så att de kunde känna sig tryggare...say what? Jag kunde inte annat än le för mig själv. Nå jag kom hem säkert och var faktiskt inte ett dugg rädd. Min nya filosofi är, händer det så händer det och då var det meningen...

Efter kursen han jag in en sväng via Zara och Mango. Oj så mycket fint det fanns...fick lägga band på mig själv och kom hem med endast en ny topp som kanske kommer till användning i morgon kväll då jag, Lena och Hanna skall ha singstarkväll hos mig. Hann också med ett glas vin med Anna, Ika och Marika på Café Esplandad. Härligt att träffa dem, även om träffen var kort.

En kul, annorlunda och innehålsrik dag är över. Dags att kolla lite tv, skypa och så är det sängdags. Kram och gonatt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som att det blev en lyckad dag :) Trevlig helg!

2010-04-23 @ 21:56:03
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sofia: Absolut :) Tack de samma!

2010-04-23 @ 22:12:50
Postat av: aino

kom att tänka på med din polarkloca, är det månne sändarbältet som är slut? det har jag iaf bytt till min en gång, klockan funkkade prima efter det! men nuförtiden har nog klockan sagt upp kontraktet också...:)

2010-04-23 @ 23:41:42
Postat av: Tomas

Ha, ha... Kanske inte direkt det första man borde säga till flygpassagerarna i en sån situation :)



Det är en bra filosofi, det att händer något så är det meningen. Jag brukar tänka så oxo.

2010-04-24 @ 07:04:56
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Aino: Jo det kan bra vara att det är sändarbältet som är slut. Jag har lämnat in den till Salkari på nytt så få se vad de kommer fram till. Tycker bara inte att sändarbältet skulle vara slut redan så jag köpte klockan i december...men man vet ju aldrig. Tack för tipset! Trevlig helg!



Tomas: Nej du har så rätt. Kvinnan som satt framför mig och var nervös redan vid start blev inte direkt lugnare efter pilotens hälsning :)

2010-04-24 @ 07:25:01
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Sofie RW

Inte den mest pedagogiska kaptenen kanske, men skönt att flygtrafiken börjar fungera igen. Hoppas du får en bra helg med singstar-kväll o allt.

Postat av: Jenny

Sofie RW: Tack ha en toppen helg du med!

2010-04-24 @ 10:35:08
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0