Vacker septembermorgon

Solen skiner utanför mitt fönster. Vilken vacker morgon! I dag känner jag mig utvilad och pigg, trots att jag vaknade 6.30 och inte kunde somna om. Känns bra inför lördagen, känningarna av halsont är som bortblåsta. Hoppas inte jag får ångra att jag skrev det här under dagen utan att den fina formen håller i sig.

I kväll blir det promenad med Lena för att mjuka upp benen lite. Måste välja kläder till lördagen i kväll också. Kommer att jobba i Helsingfors i morgon och kommer hem rätt sent på kvällen, så då är det bäst att allt är klart inför lördagen.

Nu vänder jag mig till er som har sprungit lopp igen... Vad skall jag ha på mig? De har lovat 15 grader och halvmulet. Tänkte själv att jag kunde ha långa tights, t-shirt och en tunn tröja. Vid uppvärmningen givetvis skaljacka och -byxor. Hur låter det? 

Ser så framemot lördagen. Kommer att bli en kul dag med Botnialöpet, shopping och på kvällen tänkte jag och Lena gå ut och fira.

Dags att kila till jobbet :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Om det inte blåser kallt/hårt så räcker en t-skjorta (gärna i funktionsmaterial så du hålls torr) och löpartightsen ritkigt bra! Det kan kännas lite kyligt de första 10 minuterna men sedan börjar du nog få varmt!

:)

Håller tummen för dej! Det kommer att gå så bra så! 15km var det visst?

2009-09-17 @ 07:59:48
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Anders

Jag har nog tänkt springa i shorts och t-shirt på lördagen, blir det 15 grader kan det nog bli varmt med tröja. Det beror ju på farten lite förstås, men många brukar rekommendera att det ska vara lite småsvalt när man startar, man får nog upp värmen sen. Lycka till på lördag!

2009-09-17 @ 08:44:22
Postat av: Cecilia

ha det du har tänkt ha på dig på lördag. Jag brukar ha med alternativ så att jag kan springa och byta om till bilen som det skulle vara så att skiljer mig ur mängden med min outfit :). Allt går nog.

Iofs har jag inte sprungit nå lopp så här sent på hösten förutom något lopp i skogen offpist :) (läs orientering) och i såna fall brukar jag kunna springa med långärmat(underställs tröja) mitt på sommaren för att undvika alla rivsår man kan få.

2009-09-17 @ 08:52:47
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Tack för tipset. Inser att det säkert räcker med t-shirt. Jo 15 km blir det för min del, mjukstart så att jag vågar anmäla mig till fler lopp :)



Anders: Shorts tror jag nog att jag skulle frysa med. Springer högst antagligen för långsamt för att hålla mig varm med det. Skippar tröjan, de får bli t-shirt och tights. Lycka till själv!



Cecilia: Tack för tipset med ombyten. Tar nog med flera alternativ, men tror att jag springer själv loppet i tights och t-shirt.

2009-09-17 @ 10:34:33
Postat av: Jenny N

Lycka till pa lördag!! Jag springer ocksa mitt första lopp pa söndag, 10 km.

2009-09-17 @ 11:51:29
Postat av: Jenny

Jenny N: Lycka till själv! Skall hoppas att det går bra för oss :)

2009-09-17 @ 16:13:31
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0