Uppe med tuppen



Nu minns jag varför det var så underbart att ta en springtur på morgonen. Visst var det lite segt då väckarklockan ringde i morse, men så fort jag var uppe, påklädd och iväg kändes det skönt. Visst kan jag erkänna att det var skönare i våras/somras då jag klarade mig med en topp och tights i stället för att vara fullt påklädd. Men ändå underbart skönt så här efteråt.

Det var mörkt då jag gav mig iväg och ljust då jag kom hem. Jag var rätt ensam på gatorna, mötte ingen annan löpare. Verkar som att Vasa sover under höstmorgnarna. Nu tycker ni säkert att jag är helknäpp, men konstaterade i dag att jag tycker om att springa i motvind. Första halvan av turen hade jag medvind och under andra halvan hade jag motvind. Tycker det är skönt då man får kämpa lite extra och känna vinden som viner i håret :)

Nej nu ser jag att jag håller på att försena mig till jobbet. Dags att ge sig av. Hoppas Lizas första morgon med transportlöpning var lyckad!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

en söndag när jag cyklade till jobbet till strax efter 5 på morgonen mötte jag löpare en bra bit utanför stadens centrum (jag bor ju tillfälligt ute på vischan). Vi tittade lika konfunderat på varandra. Det verkade som att han inte hade förväntat sig att stöta på en cyklist på det där stället den tidpunkten på dagen. Nog är man ju ganska galen om man är ute på morgonjoggning strax efter 5 på en höst söndag morgon! Eller det tycker åtminståne jag.

2009-09-29 @ 11:23:06
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Söndag morgon kl 5 låter nog lite galet. Tror inte jag skulle ta mig upp på en springtur den tiden på en söndag även om jag fick betalt...

2009-09-29 @ 15:27:18
Postat av: Liza

Tack Jenny, det gick bra med löpningen! Så skönt att springa då ingen annan (eller väldigt få i alla fall) är i rörelse! Vilken tid var du i farten?

2009-09-29 @ 16:57:58
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Snorkkis

Ja Vasa sover faktiskt tidiga mornar, och då måste det ju vara extra skönt att vara uppe med tuppen. Mörkt har det blivit plötsligt... lite mysigt egentligen.

2009-09-29 @ 17:55:56
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Roligt att höra att det gick bra för dig. I går gav jag mig iväg en 06.45 tiden, så inte alltför tidigt.



Snorkkis: Jo det var rätt skönt att ha gatorna för sig själv. Mörker är mysigt åtminstone så här i början på hösten, i november brukar jag börja längta efter ljuset :)

2009-09-30 @ 07:14:21
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0