Tunga ben

Shit så tungt det var på steppen i dag. Mina ben var så trötta att jag inte kunde njuta av den nya BodyStep serien BodyStep 77. Musiken var i varje fall energifylld och serien var riktigt utmanande för benen. Många nya stegserier lyfte programmet avsevärt. Hoppas på mer energi nästa vecka för att kunna ta i och njuta av träningsglädjen.

Här ser man hur dagsformen kan variera. I går gick passet så lätt och kroppen var full med energi. I dag ville inte mina ben alls samarbeta. Så typiskt mig att bli arg och irriterad på mig själv då inte kroppen samarbeta med viljan... Nåja, det blir vila i morgon så då får benen återhämta sig :)

Nu tror jag det är dags för en varm och skön dusch.


Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Ja, dagsformen varierar verkligen. Hoppas benen har varit mer samarbetsvilliga idag.



Såg att du efterlyste uppladdningstips inför lördagen; så spännande det ska bli :) .



För mig brukar det funka bra att bara jogga typ 2-3 km dagarna innan. Annars blir benen sega som sirap, men får man igång blodcirkulationen är de piggare på tävlingsdagen. Jag tror dock att det är väldigt individuellt; många tror på helvila hela veckan innan, men jag tror absolut inte på vila. Bäst att känna efter hur egna kroppen vill ha det.

2009-09-16 @ 18:58:32
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkkis: Jo jag ser sååå framemot lördagen, ska bli spännande o springa mitt första lopp. Hoppas bara på att jag känner mig piggare i kroppen än jag gör just nu.



Tack för tipset angående uppladdningen. Tror det blir en promenad i morgon kväll. Känns som att vila är det bästa just nu.

2009-09-16 @ 21:29:47
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0