Ja jag festar också...



Träffade en bloggläsare ute i nattvimlet i går som tyckte att jag absolut måste skriva i min blogg att jag också tycker om att festa. Så här kommer mitt erkännade :) Jag tycker det är kul att ta nåt glas vin, mingla och dansa. Vad vore livet utan fest, i synnerhet då man har orsak till att festa...

Jag är ingen mirakelmänniska som jämt äter hälsosamt och motionerar. Jag unnar mig själv onyttigheter som godis, glass, vitt bröd, bulla, ost och alkohol i bland. Viktigt att minnas är ju att allt detta ska förtäras med måtta. Jag skrev ett inlägg om det här i maj. Lördag är min godisdag. I går unnade jag mig själv en kanelbulle, något som egentligen inte alls är rätt då man äter enligt GI.

Jag vågar påstå att alla som strikt följer dieter och aldrig unnar sig något gott utöver det tillåtna kommer inte i längden att klara av att hålla sig till kostprogrammet. GI är ingen bantningskur, det är en livsstil. En livsstil med hälsosamma val som stabiliserar sockernivån i blodet.

För mig går livet går ut på att njuta av små ting i vardagen, i går råkade detta ting vara en kanelbulle :)

Solen skiner så jag ska ta en promenad med Lena. Mina något stela ben behöver mjukas upp. Njut av söndagen det gör jag!

Kommentarer
Postat av: Sussu

Ja-a, min del av överenskommelsen var ju att kommentera, så nu gör jag det :)Ni hade säkert en kul kväll igår, eftersom du var på såå gott humör. Det var kul att ses. Ha en skön fortsatt söndag!

2009-09-20 @ 14:46:33
Postat av: Jenny

Sussu: The deal is closed :) Jo de var skoj. Ni såg också ut att ha roligt. Njut av söndagen!

2009-09-20 @ 15:04:26
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Malin

Du har en härlig inställning :)

2009-09-21 @ 17:16:14
Postat av: Jenny

Malin: Tack för den kommentaren, gläder mig :)

2009-09-21 @ 19:55:27
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0