Yogi, yogi jalla jeeee

Shoppade lite nytt yogi te idag på lunchen. Kunde inte bestämma mig för vilken sort jag ville ha, så det blev både "cold season" och "Rooibos". Båda sorterna är fulla av nyttigheter som kardemumma (ökar ämnesomsättninen), kanel (bra för benstrukturen), kryddnejlika (förstärker nervsystemet), eukalyptus (antiinflammatorisk effekt) m.m.



I kväll blir det ett dubbelpass med BodyCombat och stretch. Senaste combat serien är riktigt bra, ska bli kul o fightas i en timme. Är så glad för jag får sällskap av Lena i kväll som för en gångs skull skall avvika från sitt strikta springschema. Lena går i springskola och springer på riktigt nästan varje dag, förstår inte hur hon inte tröttnar på det. Jag behöver variation i min träning och skulle bli döless på att bara springa, springa o springa. Tydligen har Lena funnit sin stora passion i det, vilket förstås är toppen för henne! Har saknat hennes sällskap på sistone så ikväll blir det extra kul då vi får slåss mot varandra :)

Helgen närmar sig med stormsteg. Skall bli så kul att gå på hankendagen, shoppa loss i Helsingfors, äta sushi i Kampen, njuta av en kanelbulle på Café Esplanad, festa med hankeiter, bo i hotellsvit, gå på musikalen Play Me och framförallt umgås med Sanna. En helg med så mycket roliga saker att jag knappt kan vänta :) Borde säkert börja kolla på vad jag skall ha med mig för kläder, blir rätt mycket för alla ombyten...coctailklänning, vardagskläder och massvis med skor....kommer säkert att se ut som att jag ska vara borta en vecka. Usch tycker verkligen inte om att packa, har alltid med mig alldeles för mycket för att jag inte på förhand kan bestämma mig för vad jag skall ha med...

Nej nu ska jag byta om och cykla till gymmet.

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Esplanadis kanelbullar är verkigen speciella! Och är det inte kanelbullens dag i helgen också? Salladerna på Esplanadi brukar också vara mumsiga... fast man kanske inte orkar med både bulle och sallad... inte med de bullarna.



Hoppas combat:en var lika lyckad som du förväntade dig!

2009-09-30 @ 21:09:01
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkkis: Jo bullarna på Esplanad är som en hel middag :) Combaten var lyckad och stretchen superskön. Ha en bra kväll!

2009-09-30 @ 21:56:51
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Marika B

Ska bli skoj att ses :-)

2009-10-01 @ 09:52:08
Postat av: Jenny

Marika: Yes, ses om nån timme :)

2009-10-02 @ 05:03:33
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0