Ny pulsklocka

Skrev ju i somras att min nuvarande pulsklocka höll på att ge upp. Har stått ut med den fram till nu, men i dag beställde jag en ny. Bestämde mig för att det var dags för en förtida julklapp åt mig själv :)

Pulsklocka är i dagens läge ett träningshjälpmedel som jag inte kan vara utan. Pulsklockan har effektiviserat min träning och i dag kan jag avgöra hur dagsformen är på basen av hur min puls reagerar under träningen. Pulsklockan gör det bl.a. möjligt för mig att planera min träning, hålla koll på träningsintensiteten och mäta energiomsättning under ett pass. Rekommenderar varmt pulsklockor till alla som tränar aktivt.

Den jag har haft hittills är en Polar A5:a. En enkel basklocka med få extrafunktioner. Nu har jag beställt en Polar FT60 som har en massa med roliga finesser och funktioner speciellt för "fitness och crosstraining". Kan knappt vänta på att få utforska och börja använda den.








Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj, ett plötsligt ha-begär uppstod!:D Tack för tipset, sån ska ja oxå önska av tomten!Även jag har en Polar A5:a, men den har tappat stinget!

2009-11-17 @ 22:14:54
Postat av: Jenny

Hanna: Bra idé att vänta på tomten :) Själv var jag för otålig...

2009-11-18 @ 07:16:45
Postat av: Liza

Grattis till en fin julklapp! Jag borde också komma igång med den där klockan! Snart! :)

Jag hade ju en (billig variant) men den där remmen runt bröstkorgen gick sönder efter två år och på den vägen ahr det lämnat...klockan använder jag dock som tidtagarur! :)

2009-11-18 @ 07:41:44
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Tack! Som jag skrev så kan jag verkligen rekommendera att ha pulsklocka som hjälpmedel då man tränar. I synnerhet du som springer mycket skulle ha stor nytta av en. Själv tyckte jag det var fenomenalt då jag sprang Botnialöpet att bygga upp loppet efter pulsen.

2009-11-18 @ 09:26:12
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: gotteochvi♥

SV; TACK SÅ MYCKET!

2009-11-18 @ 10:04:33
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Pulsklocka is the shit! Själv har jag en Polar F11 och skall nog ha en ny bara jag kommer fram till vilken jag vill ha, märke, modell osv. Jag har varit nöjd med Polar men nästa klocka SKALL ha en GPS ( för att kunna kolla hur mycket snett och extra jag springer i skogen) och tyvärr är Garmin billigare och smidigare med sina modeller på den fronten. Men jag skulle ju vilja ha en Polar igen. Jag vet inte vad jag skall välja. För tillfället är jag ju långtidsskadad så det jag kan nog ha min gamla F11 ännu ett tag.

Varifrån beställde du den?

2009-11-18 @ 19:30:50
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Du har så rätt, pulsklocka is the shit :) FT60 som jag har beställt har GPS. Mamma och pappa köpte den på flygfältet åt mig, den är lite billigare där än i butikerna. Priset i sportbutiker borde vara ca 200 €. Jag har diskuterat med andra som har Suunto klockor och konstaterat att Polar passar mig bättre. Det är förstås individuellt vilken modell och vilket märke man tycker bäst om. Huvudsaken är väl att man får ut maximalt av sitt hjälpmedel för optimal träning :)

2009-11-19 @ 07:35:33
Postat av: Cecilia

köpt aldrig en Suunto, min erfarenhet är nog att Suunto inte bra på några områden. Vet inte hur många av deras kompasser jag haft sönder, eller har varit av dålig kvalité ( jag borde skicka tillbaks en hel låda till fabriken för de påstår sig ha livstidsgaranti på deras produkter, i a f när det gäller kompasser). Känner ingen som har varit nöjd med sin Suunto klocka heller, överföringssystemet till dator, inställningar på klockan är komplicerat. + att de inte heller verkar var hållbara. En klubbkompis miste sin ganska nyinköpta Suuntoklocka i Jukolastarten i år. Det fastande på nåt sätt i någon medtävlare och armbandet gick sönder och klockan sågs aldrig igen.

2009-11-19 @ 15:53:00
URL: http://junikrafs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0