Folkkaos på gymmet

I dag var det svettigt värre på Combaten och ännu svettigare blev det under stretchen i hotstudion efteråt :) Lite besviken är jag på Wasa Sportsclub, de hade tagit in över 80 personer på Combat timmen. De håller tydligen på o testar hur många de kan få in per pass. Träningen lider då det är för mycket människor, rörelseytan blir mindre och jag får inte ut det jag vill av alla sparkar och hopp. I söndags var det helt suveränt på BodyAttacken. De flesta var på julöppning så vi som attackade hade obegränsat med utrymme.

Tyvärr är det nog så att om det är mycket folk på gymmet nu så kommer det att vara ännu värre i januari. Har aldrig förstått mig på det men många tycks tro att de kan komma i form på en månad efter julen, likaså brukar det vara folkkaos i maj då alla skall träna för att komma iform till sommaren. Synd men sant är det ju faktiskt att man inte kommer i form på en månad, det är regelbunden och långsiktig träning som ger resultat. I och för sig skall jag väl se det positiva i det hela och konstatera att det är bra att det endast är två månader per år som det är kaos i stället för 12 månader :)

I dag har jag annars inhandlat julgardiner som jag skall hänga upp i helgen då det är lillajul. Resultatet får ni se i helgen. Nu är det "Bonde söker fru som gäller"...

Kommentarer
Postat av: Liza

Tror dock inte (med hänvisning till min egen tidigare erfarenhet av Januari-träningen) att man har för avsikt att "bara" träna en måndad. Januari är ju löfternas månad och man menar så väl och är taggad till tusen och kör på som bara den! Sedan tar energin slut eftersom man tränat typ 5-6 dagar i veckan fast man inte är van vid det!

Lite samma sakhänder väl i Maj, med den skillnaden att semesetern börjar efter Maj och då ska man ju "ta det lugnt" och stressa av...(vilket i många fall betyder en hel del "sommardricka" och korv) :)

Eller vad tror du? :)

2009-11-26 @ 08:39:21
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

tråkigt att måsta utsättas för test. och dessutom betalar ju folk för att gå på den där passet också..

Jag har noterat likande saker när jag var stammis vid Iksu, Umeå. Dessutom brukade det var fullproppat på måndagspassen och i gymet och simhallen för alla ville väl "få bort" helgens onyttigheter. Lugnast i gymmet och i simhallen var det oftast fredag kväll.



Här i stan är det ganska lugnt på gymen nu just pga "laman".

2009-11-26 @ 08:48:45
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Jag vet att du har alldeles rätt i det du skriver, att ivern tar slut hos de flesta då de går ut för häftigt med träningen. Ville bara påvisa hur galet det egentligen är...för inte nog med att ivern tar slut så drar man ju lättare på sig förslitningar och skador ifall man går ut för häftigt.



Cecilia: Vet inte om man egentligen skall tycka att det är bra eller dåligt att det är för mycket folk på gymmet. Vad är inte bättre än att människor rör på sig, men som du skrev så betalar man ju för det och då kanske priset borde justeras där efter...

2009-11-26 @ 08:56:46
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0