Vilken sommardag

Började morgonen med att rensa fisk och bjuda måsarna på lite mat. Vi hade ut ett nät i natt och fick 9 abborrar och en gädda. Till middag blev det därför kokt abborre med fullkornsbulgursallad. Årets första färska abborre för mig och det var så mumsigt.


Måsar som gottar i sig fiskrester

Annars har jag slappat rätt mycket i dag. Låg i hängmattan, solade och läste en bok: Dumpa Matthew av Jane Fallon, skön sommarläsning. Övade lite på att pitcha och slå från bunker, vilket resulterade i att jag slog två bollar i havet som jag fick fiska upp med håv. Pappa rodde och jag fiskade.

På kvällen var jag ute på en 50 minuters länk följd av lite muskelträning och streching på bryggan i solskenet. Så underbart, tänk att jag fick njuta av åtminstone en sommardag under min semester. Nu väntar midsommarfirandet. Så glad midsommar på er allihopa! Nu skall jag ta årets första dopp i havet, få se om jag törs...


Armhävningar i solskenet


Tricepsträning

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken

Vilket vackert väder ni verkar ha i Vasa-trakten! Hoppas det håller i sig under midsommarhelgen. Och duktigt av dig att träna på fastän du är på villan; tycker alltid det krävs lite mer att få till träningen när man inte är hemma i sina vanliga rutiner.



Trevlig midsommar, och skicka gärna lite sol till Stockholm också!

2009-06-18 @ 21:36:41
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkfröken:

Jo det har varit fantastiskt i dag. Har faktiskt bränt mig så jag är röd som en kräfta i ansiktet och på armarna. Inte riktigt van med att den finländska solen tar på så mycket.



Det är som du skriver att det är svårare att hålla sig till träning under högtider som midsommar och jul. Tror därför att jag får lov o ta paus i morgon.



Önskar jag kunde skicka lite solsken till Stockholm och att det fina vädret håller i sig här tills i morgon.



Glad midsommar på dig!

2009-06-18 @ 23:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0