Framme efter 50 tunga kilometrar

Huh...äntligen framme vid villan. Hade motvind hela vägen så det var rätt kämpigt. Har tidigare cyklat till villan flera gånger, men aldrig har det varit så här tungt. Inget resultat att hurra för. Pulsklockan visar att det tog 2h och 27 minuter med en medelpulspå 126. Relativt låg medelpuls, men benen var sega då jag kom fram. Det har aldrig tagit över två timmar för mig, men får lov att skylla på vinden och cykeln. Kunde under min färd hit konstatera att jag inte vill delta i Botniacyklingen med min 7-v'äxlade Tunturi. Antingen får jag köpa en ny cykel eller så backar jag ur...

I fjol lånade jag en 21-växlad hybrid och loppet var en njutning. Tror att det skulle vara allt annat än en njutning med min citybike som dessutom är i stort behov av service. Är såpass mycket tävlingsmänniska att jag inte heller vill delta och veta på förhand att resulatatet blir sämre än året innan.

Drack en gainomax då jag kom fram. Vanligvis dicker jag inte proteindrycker, men det är bra för återhämtningen efter längre träningspass. Känner redan att jag är fit for fight igen. I kväll blir det bastu, men innan det skall jag lägga nät med pappa. Hoppas på kokt abborre till middag i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0