Skäm bort dig själv, bästa trösten...

Det blir ingen Botniacykling för mig, men har slutat deppa över det nu. Det kommer nya år och nya lopp. Surade i går och var mest besviken för att jag köpt ny cykel. I dag har jag lugnat ner mig och insett fakta, det skulle inte vara något nöje att pina sig igenom loppet, sjuk. Min förkylning är betydligt bättre än i går, men jag är inte helt frisk. Flåsade och var trött i benen bara av att jag promenerade upp för trappan på jobbet i dag.

I stället kommer jag att åka till villan och plocka blåbär. Skall fylla min frys med bär inför hösten/vintern. I dag köpte jag 5 kg jordgubbar på torget som jag skall rensa och frysa in i kväll.


Ni ser jag har lite jobb innan de är rensade :)

För att trösta mig själv  efter jobbet gick jag till Kicks och köpte lite nytt smink och en glasfil (tappade den gamla i golvet i morse). Tänk att lite smink kan göra en så glad...Mitt favoritmärke är Make up Store. Det blev ett läppstift och en ögonskugga.


Läppstiftet är "happy sparkling" och ögonskuggan är "brown sugar"

För att trösta mig yttligare står jag nu och sipprar på en cider. Testade läppstiftet då jag kom hem och jag är very happy med det. Hyrde dessutom en film "Confessions of a Shopaholic", en riktig tjejfilm :) Då jag är färdig med jordgubbarna ska jag tillreda en tonfisksallad och bänka mig i soffan och kolla på film.

Sorry inte mycket träning och hälsa i dag...men vad kan man då man är förkyld. Trevlig helg åt er alla och lycka till ni som skall cykla i morgon. Kommer att vara lite bitter då starten går...men det går över :)


Kommentarer
Postat av: Niklas

Tänkte bara kommentera att din feminina sida kommer verkligen fram vid vid sjukdomsfall: plocka "röda" bär, shoppa smink, dricka cider, äta sallad och kolla tjejfilm! ;)

2009-07-24 @ 18:50:04
Postat av: Liza

Tråkigt det där med din flunssa och att du missar loppet! Men det kommer nya som sagt! :)

En "glasfil", vad är det? Vad är det för skillnad på den och en vanlig fil? Jag är som så out som man bara kan vara då det gäller smink och kroppsvårdsprodukter...jag tvättar kropp och antikte med tvål/duschkräm, alltid inga undantag, fuktar den med Erisan och sminkar mej (då jag far ut) med smink som jag haft säkert 1-2 år...ok? ;)

2009-07-24 @ 20:41:11
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Niklas: Verkar inte bättre än så :)



Liza: En glasfil håller i all evighet, om man inte då tappar den förstås så att den går sönder... Lite dyrare än vanliga nagelfilar, men borde som sagt hålla längre.

2009-07-24 @ 20:56:31
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0