Mörkläggningsgardin

Undar nu om det är bra eller dåligt att ha en mörkläggningsgardin...har det i sovrummet och tycker att jag har så svårt för att vakna upp på morgnarna. Sover som en stock under natten, vilket förstås är bra, men de e så kämpigt att stiga upp på morgonen.

I dag sken solen då jag rullade upp min gardin. Glad men sömnig klädde jag på mig springkläderna. Andades in den friska luften i djupa andetag och njöt av sommaren. Kom hem, avnjöt en gröttallrik och sitter nu o gäspar på jobbet. För lite sömn eller är det gardinens fel? Alltid måste man ju skylla på nåt...nej nu ska jag jobba och ikväll får kroppen sig en rejäl attack på BodyAttack :)

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Kanske en wake-up light som komplement till gardinen? Skämt å sido - lite ljus är säkert bra att få in för att kroppen ska vakna behagligt, men man vill ju gärna ha mörkt då man ska sova. (Och wake-up lighten är verkligen toppen på vintern!)

2009-07-16 @ 21:59:42
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Ska ta mig en funderare på det där med wake-up light. Speciellt vintertid skulle det säkert vara bra. Tack för tipset!

2009-07-17 @ 07:43:20
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Snorkkis

Ja, den rekommenderas faktiskt - jag var lite skeptisk innan den flyttade in, men den är faktiskt guld värd på vintern!

2009-07-17 @ 18:43:06
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0