Inget russin här inte...

En sak som jag verkligen är beroende av är hudlotion. Smörjar alltid in mig efter att jag har duschat, badat bastu eller simmat. Eftersom jag ofta tränar två gånger per dag innebär det också att jag duschar två gånger om dagen. Då är det viktigt att tillföra huden fukt för att inte torka ut och bli ett russin :)

Mitt frenetiska smörjande började faktiskt efter att jag hade sett på Oprah Winfrey för ca tre år sedan. Hon gjorde ett program om människor som lyckats hålla sig unga och såg väldigt ungdomliga ut i jämförelse med deras verkliga ålder. Med var bl.a. en kvinna som var 80 år och inte hade en rynka på kroppen. Hennes hemlighet var att hon hade smort in sig varje dag hela livet. Ok, min målsättning är väl kanske inte att se ut som 30 då jag är 80, men säkerligen mår huden bättre av att bli insmord än att torka ut.



Här ser ni mina favoriter. Dermosils E vitamin lotion. Absorberas snabbt i huden och har en mild doft. Protectyl Vegetal är en afte sun kräm som jag har köpt vid Yves Rocher. Denna after sun kräm doftar tropiskt gott av kokos och vanilj. En kräm som jag storkonsumerar sommartid.

Kvällens BodyAttack var väldigt svettig, men vi var ett bra gäng som alla gav max. Skönt att komma hem och duscha av sig svetten. Nu ska de va mat innan jag hungrar ihjäl :)



Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Huu... vill inte tänka på vilket russin jag kommer att bli då. Jag smörjer in mig lite sådär måttligt, och lever i tron att huden ger sig själv lite fuktighet om man inte lär den att kräva extern hjälp av lotions. Men... jag kommer antagligen att bli ett russin snart.

2009-07-16 @ 22:01:59
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hi hi, nej men det är klart att det är som du skriver att huden "fuktar" sig själv. Kanske är det mer skada än nytta att smörja sig? I varje fall tycker jag att jag har mycket mjukare hy nuförtiden. Kanske inbillar jag mig...:)

2009-07-17 @ 07:42:07
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0