Helg i naturens tecken

Hela helgen kan jag säga att har varit en enda naturupplevelse :) Har plockat blåbär så nu är frysen full med blåa bär. Besökte också hjortronskogen med pappa och fick ihop två askar med hjortron till fysen. Hjortronskörden verkar vara väldigt sparsam i år, bättre är det med blåbären som finns i mängder. Konstaterade att det är väldigt avkopplande att plocka blåbär. Hjärnan går på lågvarv och det finns utrymme för upplevelser som fågelsång, vindens sus och kluckande vatten. Längtar efter att svampsäsongen skall börja så jag får ge mig ut o plocka kantareller.


En del av helgens bär

Har även avnjutit naturens bästa i matväg under helgen. Kokt abborre med sallad från mammas växthus och odlingsland på lördag. Söndagens höjdpunkt var rökt abborre. Mums så gott det var. Mamma bakade en blåbärspaj och tillredde egen vaniljsås. Så lyxigt. Det har varit en väldigt skön helg men mycket god, men hälsosam mat.


Färska, nyrökta abborrar

Tänk att förkylningen håller i sig... I dag efter jobbet har jag ändå tänkt försöka ge mig ut på en springtur i lugnt tempo. Träningsivern börjar ta över och det spritter i benen. Talade med Lena på telefonen om att anmäla oss till Vasa marathon som går av stapeln 5.9. Mycket möjligt att det blir av, men i såfall blir det halvmarathon. Måste ju börja försiktigt :)

Dags att cykla till jobbet och ta itu med veckans första arbetsdag...

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad gott med så mycket bär! Jag blir riktigt sugen på att springa ut i skogen NU :)



Ha en fin dag!

2009-07-27 @ 15:07:56
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo visst är det underbart med färska bär. Synd bara att det är rätt tidsdrygt att plocka blåbär...:)

2009-07-27 @ 15:35:40
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Maria

Heja heja, klart ni ska springa maraton:)

2009-07-27 @ 15:55:48
Postat av: Jenny

Maria: Häng med du också :)

2009-07-27 @ 17:35:37
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0