I dag blir jag "tant Jenny"

The Proposal var verkligen en film som jag kan rekommendera er att gå och se på. Skrattade så jag fick ont i kinderna :) Efter bion mötte jag upp min lillebror som har kommit hem efter sommarens arbete ute till sjöss. Vi satt uppe och talade till kl 02.00, så jag sov rätt länge idag. Roligt med en lillebror som gärna diskuterar och ger en perspektiv på saker och ting. Känns som att det rätt ofta är han som får ge mig stöd och bjuda på lite visa ord, fast det kanske borde vara tvärtom....tröstar mig med att jag skötte om honom då han var yngre, hämtade från dagis, kokade mat osv. Han får liksom ge igen det nu :) Ha ha...nej men uppskattar verkligen hans sällskap.

Efter en seg mogon gav jag mig ut i blåsiga, men soliga Vasa på en 75 minuters springtur. Laddade Ipoden med ny musik, vilket gjorde turen superskön. Trots vinden rullade jag på i rätt bra tempo med en medelpuls på 149. Mot slutet var benen faktiskt aningen tunga och känner i synnerhet av turen i vaderna nu.

Nu ska jag packa min väska för i kväll bär det av till min storebror och jag förvandlas till "tant Jenny ". Min storebror och hans fru skall åka till Stockholm över helgen och se på Coldplay. Tycker det är suveränt att de åker iväg på tumis. Själv har jag inte barn, men unnar dem verkligen lite tid på egen hand. Tycker det är viktigt att vårda parrelationen även om man har barn. Jag har lovat ta hand om deras flickor, ska bli riktigt kul. I morgon skall vi på födelsedagskalas och så mycket annat program har jag inte inplanerat för oss. Tror vi tar dagen som den kommer och planerar enligt vädret. Tjejerna är supersöta och roliga att vara med, men antar att jag ändå kommer att vara rätt slut på söndagen. Får se hur det går... :)



Ha en skön helg allesammans!

Kommentarer
Postat av: Kaaja

Jo, det är härligt med syskonbarn. Det som är riktigt bra är att man får åka hem sedan när man blir trött och komma igen en annan dag.

2009-08-21 @ 22:40:41
URL: http://bisseboss.blogspot.com
Postat av: Jenny

Kaaja: Jo men visst så är det. Väckning 06.30 i dag o besök i lekparken kl 9. Inte riktigt vanlig lördagsgöra för mig... :)

2009-08-22 @ 09:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0