Hurray for single parents

Jag lyfter verkligen på hatten åt alla ensamstående föräldrar. Helgen var som jag förväntade mig: rolig men rätt tung. Lördagen började med väckning kl 06.30 och redan kl 9 var vi i lekparken. Efter det var det full rulle hela helgen med lek, mat, kalas, nerkackade byxor, skratt, gråt och kärlek. I går då min bror med fru kom hem var jag rätt glad och lämna över åt dem, ta mitt pick och pack och cykla hem till min lugna tvåa.

Visst är de underbara tjejerna och jag kommer att sakna dem nu då jag inte är med dem. Kunde dock konstatera att det inte är ett liv som jag ännu är redo för. Kan rekommendera det åt alla som funderar på barn. Sköt nån annans en helg och fundera över om det är något ni verkligen är redo för. Menar inte att jag har funderat över att skaffa barn, långt ifrån, men fick ytterligare bekräftat denna helg att jag är so not ready for that life yet. Det bästa jag vet är långa sovmorgnar på helgerna.

I går kväll var jag på tapaskväll till Jessica och Carlos. De bjöd på fantastiskt goda tapas och trevligt sällskap. Det var så trevligt att klockan var 4 då jag kom hem. Inte konstigt att jag har varit trött i dag...

I kväll skall jag på SpinnPump 75. Ska bli skönt att ta i ordentligt. Tror jag skall cykla iväg snart så jag hinner springa lite innan timmen.

Kommentarer
Postat av: Liza

He he, ja det kan säkert vara lite betungande det där här med barn! :)

I och för sig är det ju en helt annan press att underhålla och hålla igång då man sköter någon annans barn än om det vore egna, därav känns det säkert megatungt också... menar dock inte att det inte skulle mycket arbete med egna barn heller, men du förstår säkert hur jag menar? ;)

2009-08-24 @ 18:13:51
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Jo de e klart att man är extra fokuserad då man sköter andras barn + att det ska vara program för att de ska tycka att de e roligt att vara med faster Jenny :)

2009-08-24 @ 20:48:20
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0