Skönt med träningsvärk i bland

Oj sån träningsvärk jag har. Precis som jag gissade så har jag känt av pilatestimmen i dag, främst i mag- och ryggmusklerna. Har till och med svårt för att stiga upp ur soffan och då jag skrattar tror jag att jag ska dö. Roligt med träningsvärk i bland, tycker de e så sällan jag har det. Hoppas ändå att det är borta i morgon. Trodde kroppen skulle mjukna upp på SpinnBodypump timmen i kväll, men se ni nejdå...känns värre nu... :)

Fyndade ett par nya springskor i dag. Köpte ett par Adistar i våras som jag har varit supernöjd med. Har sprungit så aktivt med dem att jag har fått hål på den ena skon redan. Intersport hade köpt in ett stort lager med samma sko och sålde bort dem billigt. Fick sista paret i min storlek, snacka om tur. Tidigare sprang jag med Asics, men dessa passar mig bättre. Har problem med mitt vänstra knä och dessa är utformade för människor med knäproblem. Kan intyga att det stämmer, för jag har inte behövt ha knäskydd då jag har sprungit sedan jag köpte dessa.

Jag har annars tappat lusten för att springa på morgnarna, kan de möjligtvis bero på att det är höst, kallt och ruggit där ute...? Inte riktigt skönt att vakna till regn i stället för solsken och fågelsång. Har tillåtit mig själv ha paus och ta upp morgonspringandet igen då det känns lockande. Höstmörkret medför ju extra trötthet så de e inte lika lätt att vakna en timme tidigare, även om jag vet att det skulle göra gott.

Annars har veckan börjat bra och jag ser framemot helgen med bl.a. kräftskiva och Vasabesök av Heidi :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0