Regn ute men sol i sinnet

Godmorgon på er! Vaknade redan kl 8 i morse. Var så trött i går kväll att jag gick o lade mig vid 23-tiden. Sitter och dricker min morgonsmoothie och tänkte cykla iväg till gymmet. Blir ingen cykelfärd till villan, regnar och blåser. Tänkte i stället försöka mig på att springa 15 kilometer på löpband inför Botnialöpet för att se hur det känns. Problemet är bara det att jag har blivit lite snuvig igen. Förstår mig verkligen inte på det här. Jag var ju förkyld ca 3 veckor innan min semester, Lena har varit förkyld i 4 veckor nu. Jag hinner bara börja jobba igen så börjar snuvan rinna. Därför ska jag känna efter lite hur det går då jag börjar springa. Kan vara att det bara blir en kort uppvärmining och muskelträning i stället, får se...

I går efter jobbet var jag annars och shoppade lite. Skulle egentligen inte köpa något alls, men förstås hittade jag en massa och kom på bra ursäkter för mig själv till varför jag behöver det ena och det andra. Saldot blev: ett par träningsbyxor, ett par jeans, två t-skjortor och en klänning. Klänningen var det som jag minst behövde, men som jag är mest nöjd över. Lena stod bredvid och peppade mig: Jenny den sitter ju perfekt och är ju sååå en Jenny klänning, den där bara måste du ha. Så ni förstår kläningen bad om att jag skulle köpa den och vips följde den med mig hem. Jag och Lena lärde känna varandra då vi jobbade i klädbutik tillsammans, så ni kan förstå att vi är rätt farlig shoppingkombination :)



Visst e den söt :)

Senare i dag blir det alltså fest på sommarstugan. Alla mina syskon med familjer dyker upp för vi skall fira både min lillebror som fyller 24 och "villa-avslutning". Tänk att alla blir vuxna, lillisen blir 24...dags och inse att han inte är mitt lilla skötebarn längre. Avslutar med en stor grattiskram till dig brorsan, även om du fyller först den 31.8. En riktig kram utlovas senare i dag!

Ha en trevlig "villa-avslutning" alla och ta det försiktigt med raketer, alkohol och allt annat som kan orsaka bekymmer och olyckor.

Kommentarer
Postat av: Liza

Kanske din kropp försöker säga dej att den inte vill att du ska jobba? ;)

Hur långt ska du förresten springa i botnialöpet?

Riktigt fin klänning det där! Hoppas ni har skoj ikväll!

2009-08-29 @ 09:41:23
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Det blir nog bara 15 kilometer i Botnialöpet. Mjukstartar vet du :) Är rätt explosiv då jag springer, men inte så uthållig. Borde träna mera med lägre puls för att bygga upp uthålligheten.

2009-08-29 @ 11:27:00
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Snorkkis

Knasigt med snuvan och förkylningarna. Kan det vara nåt med luftkonditioneringen på jobbet?



Jätte fin klänning!

2009-08-30 @ 09:05:16
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Snorkkis: Tror själv att luftkonditioneringen kan vara en del av problemet...men mår bättre i dag så tror det är dags o pumpa in med vitaminer inför vintern så ska jag väl nog hålla mig frisk :)

2009-08-30 @ 17:14:33
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0