Back in business

Då var första arbetsdagen avklarad. Började morgonen med att läsa igenom 147 mail...tog en stund kan jag säga. För övrigt gick dagen bra, känner att jag kommer att komma snabbt in i jobbrutinerna igen.

Efter jobbet cyklade jag till gymmet för ett pass BodyStep. Serien som går nu har gått hela sommaren, har lite tappat suget för den. A-C hade bytt ut några låtar vilket gjorde timmen betydligt skojigare :) Hade rätt tunga ben i dag, så i morgon är det nog dags för en vilodag. På lördag tänkte jag nämligen cykla till villan och då behöver jag pigga ben med mig på färden.

Nu sitter jag och surfar och mumsar i mig mitt kvällsmål: kvarg med mosad banan och hasselnötter. Ringlade över lite honung för att göra det ännu mumsigare. Enkelt och så gott, proteinrikt och fettsnålt. De ni, vilken kombination!


Kommentarer
Postat av: Liza

Men ack så mycket kolhydrater! ;)

Välkommen tillbaka till arbetslivet!

2009-08-27 @ 20:45:10
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Snorkkis

Mums, kvarg är verkligen jätte gott. Synd att de inte har samma utbud här i Sverige... man får gå till lidl om man ska ha vanlig kvarg, och det blir liksom inte av att gå dit bara för kvargen. Men fettsnålt - hasselnötterna är väl ganska feta? Fast det behöver man ju också, och bra fett är det ju i nötterna.

2009-08-27 @ 20:49:35
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Jo visst innehåller portionen rätt mycket kolhydrater, men efter ett tufft träningspass kan de va bra o fylla på kolhydratdepåerna.



Snorkkis: Du har rätt i att nötter är feta, men de innehåller endast hälsosamma fetter. Givetvis skall man undvika rostade, salta och behandlade nötter, men "naturella" nötter är inget annat än bra för kroppen, i synnerhet om man äter GI kost.

2009-08-28 @ 07:22:51
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0