Morgonlöpning i ett regntungt Vasa

Oj så nära det var att jag skulle stänga av väckarklockan i morse och fortsätta sova. Som tur gjorde jag inte det utan gav mig ut och sprang. Så här efteråt är jag mycket nöjd över mitt beslut :) Märkte att Vasaborna drar sig för regntunga morgnar...jag var väldigt ensam längs strandpromenaden i morse.

Trodde att benen skulle kännas tunga eftersom BodyStep passet i går kväll var allt annat än lätt. Jag hade tunga ben och kände mig utpumpad. Kanske var det gainomaxen jag drack direkt efter steppen som gjorde susen?

Nu till något jag har funderat över. Vanligtvis då jag har morgonlöpt känner jag mig pigg och energisk efteråt. Problemet är bara att då klockan närmar sig 10-11 så blir jag oftast väldigt trött och känner mig så fram till lunch. Har någon nån bra förklaring till varför det är så och tips på vad jag kunde göra för att slippa den här tröttheten?

Dags för frukost och sen bär det av till arbetet. De e fredag, kan ni förstå? Jag tycker att den här veckan har gått väldigt snabbt. Njut av veckans sista arbetsdag!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

duggregn är egentligen mitt favoritväder, jag är alltid så mycket mer taggad just då (kanske för att man blir så fort blöt och man vill ha de undan så fort som möjligt så man slipper hem och duscha och få torra kläder på sig) och luften så mycket friskare.

2010-05-28 @ 11:01:10
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Heidi

Jag var också på morgonlänk tidigt imorse, tycker det är jätte skönt att springa när resten av stan sover :) ha en trevlig hälg! :)

2010-05-28 @ 15:30:22
Postat av: Tomas

Jag har märkt exakt det där samma (med tröttheten) efter att jag har varit på morgonspinning. Man är upp i varv och nästan hög som ett hus när man kommer till jobbet, men runt kl. 10 är det som att man skulle få med en hammare i huvudet.



Min teori är att det beror på energibrist, blodsockerfall. Man gör ju av med en hel del energi och då borde man ersätta den, annars faller ju blodsockret. Så jag tror att man borde äta mer efter att man har tränat på morgonen. Men jag har inte orkat släpa med mig någå mat till jobbet för att testa det. En sån där Gainomax brukar jag faktiskt suga i mig i omklädningsrummet direkt efter spinningen. Det är stor skillnad med tröttheten jämfört med om jag låter bli.



Det är min teori iaf. Högst ovetenskaplig :)

2010-05-28 @ 16:08:59
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Cecilia: Jag föredrar solsken, men att springa direkt efter att det har regnat i syrerik luft är nog också underbart. Alla väder har sin charm :)



Heidi: Tack de samma!



Tomas: Du har säkert rätt. Ett litet mellanmål skulle knappast skada, måste testa på det. Återkommer med huruvida det hjälper :)

2010-05-28 @ 20:10:38
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0