Låt er inte luras av naturgodis



I går på bion mumsade jag på denns yogo mix från Parrots. Jag är inte den som vanligtvis kollar innehållsförteckningar och räknar kalorier, men i går gjorde jag det. Till min stora förvåning såg jag att en påse Yogo Mix innehåller 1020 kcal och 112 g kolhydrater...helt sjukt!!! Så vänner, i går då jag valde mellan en påse Gott & Blandat och denna trodde jag att jag valde det hälsosammare alternativet. Oj så fel jag hade! Motsvarande mängd Gott & Blandat innehåller 700 kcal och 122 g kolhydrater. Så denna gång blev jag lurad...

Ok, visst innehåller Parrots påsen mindre E-ämnen och annan skit...men nästa gång jag är sugen på godis väljer jag hellre lösgodis för dessa var inte ens särskilt goda. Torkade frukter som inte har behandlats med socker och har olika typer av överdrag är betydligt hälsosammare, men se upp för hälsofällorna. De finns mycket i butikshyllorna i dag som vi konsumenter tror att är hälsosamt, som kan visa sig vara rena motsatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0