Spontan after work

I går hamnade jag på nåt så kul som en spontan after work. Satt rätt länge på jobbet och då jag promenerade hem ringde jag min vän Sanna för att höra ifall hon hade lust med en kaffe. Då visade det sig att hon skulle möta upp en annan vän till oss, så det kunde inte vara bättre. Vi började med en kaffe för att sedan övergå till ett glas vin och lite ost. Sen besökte vi Citymarket, köpte lite mer ostar och gick hem till mig. Här smuttade vi sedan på vin och åt underbart goda ostar. En riktig njutning som kanske inte var så bra för bikiniformen, men nog för smaklökarna och välmåendet :) Såna här spontana get togethers är nog bland det roligaste jag vet.

Morgonspinningen och rygg-/magjumppan gick annars riktigt bra i går. Sov rätt dåligt eftersom jag var rädd för att försova mig, men då jag väl vaknade var jag superenergisk. Blev förvånad över hur många tappra som dök upp på passet. Hade väntat mig att vi skulle vara några få kottar, men inte. Vasaborna tycks vara morgonpigga.

I dag vaknade jag redan kl 8. Har städat i 1,5 timme och nu njuter jag av god frukost. Skall ta en promenad i solskenet och så blir det Zumba på eftermiddagen. Hittills har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag skall göra i kväll. För tillfället lutar det mot att vara hemma och kolla på finalen i Melodifestivalen. Min favorit är Darins låt You're ou of my life:



Har ni någon favorit? Finns många bra bidrag i år tycker jag. Tove och Teemu är så lyckligt lottade att de kommer att befinna sig i Globen i kväll. Vilken känsla det måste vara!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Jag blev oxo förvånad över hur många galningar det finns, förutom jag själv, som stiger upp kl. 0545 för att sätta sig på en cykel och trampa så att svetten rinner och hjärtat slår som en trumvirvel :)

2010-03-14 @ 07:53:26
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tomas: Jepp, galningar men på ett bra sätt :)

2010-03-14 @ 08:40:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0