Det blir en dag på stranden

Solen fortsätter skina och är verkligen på min sida :) I dag skall jag ta mitt pick och pack och spendera en skön dag på stranden. I kväll blir det BodyStep och sen skall jag på något så kul som midnattsbio med övriga instruktörer från gymmet. Vi ska se den senaste Twilight filmen.

I går var jag till Wasalandia på dagen och kan säga att det var världens besvikelse. Som tur hade jag fripass för annars skulle besvikelsen ha varit ännu större. Det finns numera två attraktioner på Wasalandia för vuxna, eller rättare sagt barn över 10 år. Det är vattenstockarna och en karusell som snurrar runt.

Hela området ser oskött och tråkigt ut. Vikingaskeppet håller de på att reparera och mitt på nöjelsfältet fanns det en tom plätt där det stod att de bygger ett pariserhjul sommaren 2010. Tycker fruktansvärt synd om familjer som betalar dyrt för att komma in och så möts de av denna besvikelse. Ok, för barn under 3 år fanns det en del att åka i, men på riktigt har ni barn åk till Powerpark i Alahärmä i stället. Betydligt trvligare nöjesfält, bättre restauranger och attraktioner även för vuxna!

På kvällen hade jag picknick med tjejerna i Hovrättsparken. Jätte kul hade vi och mysigt var det. Ifall ni tycker att jag är frånvarande här på bloggen, så är det för att jag är det. Jag har fullt upp med att njuta av min semester :)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

håller med dig:). Vi har inte tagit barnen på länge till wasalandia, det är verkligen inget man får valuta för pengarna för.

Nu åker vi inatt till Stockholm och Gröna Lund ist.:)

2010-07-01 @ 20:01:38
URL: http://mrsjeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0