Back in Vaasa

Hemma igen efter några dagar till fjälls. Kan inte direkt säga att vädret var på vår sida, blåste, regnade och var kallt alla dagar. Ganska stor temperaturskillnad från Vasa. Hade inte riktigt räknat med att jag verkligen skulle få användning för handskar och långkalsonger...men så var det. Shortsen kom inte till användning, men härligt var det ändå att andas in frisk luft och njuta av vackra landskap.

Vi vandrade två dagar, en dag upp till Atoklinten i regn och storm och en vända upp till Laxfjället i Tärnaby. Den andra dagen gick vi Drottningleden fram och tillbaka, med paus vid Laisaliden där vi njöt av våfflor med hjortronsylt och grädde. Benen har fått sig en riktig genomkörare under dessa dagar med långa turer i varierande terräng.

Den tredje dagen fiskade vi vid Tärnaforsen. Ingen fisk fick vi, men det var skoj ändå :) Vi fiskade med kastspö, men insåg att vi säkert skulle ha haft större fiskelycka med flugspö. På kvällen deltog vi i ett infotillfälle om flugfiske och blev intresserade av det, så kanske det blir till att prova på det nästa år.

I kväll skall jag på middag med mina tidigare arbetskompisar från Esprit och i morgon bär det av mot Jeppis på Jeppisdagarna. Tänk jag är Österbottning och har aldrig varit på Jeppisdagarna, så kanske det är på tiden...

Hade underbara dagar i Tärnaby, men är så glad över att vara tillbaka i värmen :)


Påväg upp till Atoklinten


Uppe på Atoklinten

Spår av snölavin


Uppe på Laxfjället


Utsikt från Laxfjället

FiskarJenny :)


En av många forsar


Fikapaus på Drottningleden



Jag och lillebror Joachim




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj vad fina bilder. Så otroligt härligt landskap. Hade ni bra väder?

2010-07-22 @ 18:44:14
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

jag hojtar till om jag ser dig i folkvimlet!

2010-07-22 @ 18:46:46
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Liza

Ser ju heeeelt toppen ut det där! Välkomna hem!

2010-07-23 @ 10:56:30
URL: http://lizalopare.blogspot.,com
Postat av: Jenny

Cecilia: Absolut gör det, sku va kul att ses!

Liza: Tack, jo najs var det (men kallt) :)

2010-07-23 @ 11:58:47
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

men var är vanderskorna?

2010-07-25 @ 16:01:51
Postat av: Jenny

Anonym: Konstaterade då vi vandrade att det inte skulle vara så dåligt med vandringsskor, men det gick helt bra med stövlar och springskor också :)

2010-07-25 @ 17:09:08
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0