Tråkmåns Jenny

Tycker jag har haft rätt tråkiga inlägg de senaste dagarna och inte har jag nåt kul att komma med nu heller...

Efter jobbet cyklade jag till gymmet, vilket gick bättre än till jobbet i morse eftersom de faktiskt hade hunnit skotta gatorna. På gymmet blev det ett spinningpass och 30 minuter löpning. Benen var rätt tunga efter spinningen så det var skönt att mjuka upp dem med lite löpning. I morgon sitter jag fast i möte hela kvällen så då blir det ingen träning. Bra med lite vila för kroppen så att jag orkar ge allt på torsdagen igen.

Snubblade annars över en intressant artikel i dag. Tydligen är fruktsocker fettbildande. Det som skall observeras dock är att det gäller stora mängder av fruktsocker. Ur GI-synvinkel är det ändå bättre att använda fuktsocker i stället för "vanligt" socker eftersom det håller blodsockret på en lägre nivå, med måtta dock som med det mesta i livet :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia som förhoppningsvis har en magister i kostvetenskap snart

Alla typer av kolhydrater är mer eller mindre fettbildande! Må det så vara vitt socker (sackaros), fruktos, eller laktosen (aka mjölksocker) osv. (kolhydrater hittas lite var som helst i olika former) men de olika kolhydaterna har olika GI pga. kemisk sammansättning och kan därför rangordnas hur fettbildande olika livsmedel innehållande olika kolhydratstyper är.

2010-02-04 @ 09:26:43
URL: http://junikrafs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0