Att hitta rätt sko

Jag köpte nya träningsskor i Helsingfors. Att hitta rätt sko är inte alltid det lättaste. Själv har jag olika skor för spinning, aerobic, löpning, golf osv. Givetvis finns det "allround" skor som skall vara lämpliga för alla dessa kategorier. Frågan är ju bara vad man vill få ut av sin träning? För mig är skorna det viktigaste och något som jag verkligen prioriterar. Tror att de flesta som tränar aktivt kan hålla med mig om detta.

Mitt senaste inköp är dess godingar, NikeShox ZipSister+II. Onödigt långt namn, jag vet...


Jag har kört med samma modell i flera år. Den sitter som smort på min fot, bra dämpning och stöd. Jag tycker att hittar man en sko som passar foten finns det ingen orsak att byta...gäller faktiskt mycket annat än bara skor här i livet också :)

I alla fall så finns det ju en jungel med skor för olika ändamål med olika egenskaper. Vill man ha hjälp i sökandet finns det rätt mycket info på internet och kunniga försäljare som gärna bidrar med sina råd. En sida som jag tycker är ett bra hjälpmedel för att hitta rätt sko är denna. Lycka till i jungeln!

Kommentarer
Postat av: Tomas

På tal om skor och spinning, så hade jag tänkt köpa ett par spinningskor nu när jag har kommit igång med spinnandet. Jag hörde från en annan spinnare att de är bra. Och så känner man ju sig profsigare :) Men, utbudet här i Vasa verkar skralt. Det enda stället jag hittat såna här i Vasa var My Sports, och där endast två modeller. Kanske du som är vasabo(v) och spinnare vet något annat ställe?

2010-02-18 @ 15:08:19
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tomas: Jag har beställt mina skor via Internet. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg adressen, men det var via Wasa Sportsclub. Kanske du har sett att de har modellskor utanför spinningsalen? De brukar ordna roadshower en par gånger per år på gymmet. Bra tycker jag för då får du testa skorna innan du köper dem. Att spinna med spinningskor i stället för med vanliga träningsskor kan jag verkligen rekommendera. Känslan är helt annan och cyklingen blir effektivare.

2010-02-18 @ 15:32:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Tomas

Ahaaa... Nä, de har jag inte sett. Jag ska hålla utkik.

2010-02-18 @ 16:17:08
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Camilla

Jag köpte mina spinningskor på mysports. Även om det inte fanns många modeller så gjorde det inte mig något, för jag hittade bra skor där! Om ingen av modellerna de har passar så har jag hört att Vasa Cykel- och skidservice på Sandögatan också säljer spinningskor, men jag har ingen aning om utbudet där..

2010-02-18 @ 19:10:38
Postat av: Cecilia

Att hitta bra skor är ett dilemma. Jag vet ännu inte om jag har hittat min löpskomodell. Däremot så är jag så förbannad nöjd med mina orienteringsskor som sitter som gjutna! jag vill aldrig byta ut dem men tids nog är det väl bara rester kvar av dem så nog hamnar jag väl inför ett par nya där också.

2010-02-18 @ 20:56:42
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Camilla: Jag tror faktiskt att de flesta cykelbutiker säljer spinningskor också. Hur de ligger till prismässigt vet jag dock inte...



Cecilia: Ja visst är det ett dilemma. Riktigt jobbigt är det ifall man hittar en sko som man tycker om som de slutar tillverka eller modifierar så att det inte längre är samma sko...

2010-02-19 @ 07:19:53
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0