Annorlunda väckning

Tredje dagen in på min detoxkur och det går fortfarande bra. Frånsett det att jag försov mig till jobbet i dag. Första gången det händer för mig. Vet inte om det är bristen på kaffe som gör att jag är tröttare än vanligt? Är fortfarande lite förkyld så det kan vara det också.

I alla fall så förstår jag inte hur jag försov mig. Jag har alltid två väckarklockor på ringning och ingen av dem ringde. Vet inte om jag har stängt av dem i sömnen eller hur det har gått till. Det var min arbetskollega som väckte mig med ett telefonsamtal. Jag fick eld i baken och var på plats efter 10 minuter. Efter en sådan morgon har hela dagen känts märklig. Nu har jag provat på att försova mig och hoppas inte det händer igen :)

Jag är fortfarande i fas ett av detoxprogrammet. På fredag börjar fas två. Då blir det ännu striktare måltider än hittills och inkommande vecka skall jag i tre dagar leva på renande frukjuicer. Slutligen kommer fas fyra där jag sakta mak återgår till normal föda.

Hittills har jag inte känt av någon direkt förändring, men det är nog för tidigt för det ännu. Min huvudvärk har åtminstone försvunnit så det betyder ju att kroppen börjar vänja sig vid att vara utan koffein. Jag har inte varit hungrig, mitt humör har hela tiden varit på topp och jag orkade hur bra som helst dra spinning i dag. Det enda negativa är väl att jag har varit trött, men det antar jag också försvinner med tiden :)

I morgon skall jag till frissan efter jobbet. Ser så fram emot det. Mina förlängningar har växt ut så det är svårt att få håret att se ut för något. Tror jag skall ta bort dem och bli något korthårigare igen.

Dags för en kopp detoxte och tvmys.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja det är inte roligt att försova sig, ja hela dagen är förstörd. Det är länge sedan jag försov mig men peppar peppar.

2010-08-04 @ 21:00:05
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: aino

tror att dethär vädret gör en trött, idag har det iaf varit så fuktigt, jag sov till 12, dvs typ 12 h idag, och då hade jag inte gjort något döduttröttande igår,.. så vi får skyll på det :)

2010-08-04 @ 22:23:03
Postat av: Jenny

Cecilia: Yes, hela dagen känns upp och ner då man försover sig. I dag är jag i alla fall upp i tid och hoppas det blir en bättre dag.



Aino: Kan mycket väl bero på vädret som du skrev. I dag skiner ju solen o jag känner mig mycket piggare :)

2010-08-05 @ 07:10:25
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Liza

Ja visst är det hemskt att försova sig? Jag brukar göra det åtminstone en gång i året...Sedan har man världens morkkis hela dagen och det känns som om man är världens slarver medan allt omkring en egentligen fortsätter som vanligt. ;)

2010-08-05 @ 10:44:27
URL: http://lizalopare.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: Exakt, försökte jobba extra effektivt resten av dagen för att jag hade sån grym morkkis...

2010-08-05 @ 20:15:51
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0