Fredag i köket

Solen har skinit hela dagen så jag kunde inte motstå att gå och lata mig på bryggorna en stund efter arbetet. Resten av kvällen har jag spenderat i köket och förberett helgens detoxmat: hummus, citronaioli baserad på cashewnötter, Gaspacho och sallader. Känns skönt att ha allt färdig så slipper jag stå i köket då de har lovat så fint väder. I morgon på morgonen drar jag till villan och hoppas verkligen att det utlovade vädret infinner sig :)

På söndag skall jag på kalas. Min systers yngsta dotter fyller 4 år. Blir första gången som jag går på kalas och inte "får" äta nåt. Tror att det kommer att gå bra. Visst har många försökt fresta mig med kaffe, godsaker och grillmat i veckan, men jag har stenhårt hållt mig till mitt matschema.

Det är faktiskt en sak som jag är bra på. Om jag ger mig fasen på att göra något så finns det inget som kan hindra mig. Dessutom, vad skulle jag vinna på att fuska? Inget! Det är ju mig själv det skulle drabba och jag skulle inte ärligt kunna skriva om min uppfattning om detoxkurer och om resultaten blev de som utlovas.

Trött är jag och det har jag varit hela veckan. Tror därför jag skall ta och gå och sova lite tidigare i dag. Ha en skön helg och njut av solen!

Kommentarer
Postat av: En trogen läsare

Jag tycker om din självdisciplin! :) Kämpa på med detox-kuren!

2010-08-07 @ 09:46:49
Postat av: Heidi

Otrolig självdisciplin Jenny! Nyfinken på vilken detox kur du följer och om du kan rekomendera den?

2010-08-07 @ 12:16:28
URL: http://heidis.peppar.fi
Postat av: Jenny

En trogen läsare: Tack!

Heidi: Tack Heidi! Kuren jag följer bygger på det populära Blue Print programmet som har utvecklats av dietisterna Zoe Sakoutis och Erica Huss. Har svårt för att uttala mig ännu om resultat, men bra går det i alla fall. Resultat kommer nästa vecka :)

2010-08-07 @ 21:22:32
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0