And the detox continues

Fas två har även den gått förvånansvärt bra. Trött är jag fortfarande, men det hör till en av de vanliga "biverkningarna". Det är en extra påfrestning för kroppen att göra sig av med gifter och där till leva på minimalt intag av kolhydrater.

För övrigt som sagt mår jag prima. Till och med kalaset i dag gick som smort. Ärligt kan jag säga att jag inte ens var sugen på kakor och tårta. Jag roade mig med barnen och drack vatten. Annars måste jag säga att jag börjar känna mig väldigt lugn och harmonisk. Kanske beror det till viss del på att jag inte ens orkar stressa :)

I morgon börjar fas tre av kuren. Då skall jag leva på sex olika juicer i tre dagar: 3 fruktjuicer, 2 gröna juicer och 1 nötmjölk. Juicerna tillreder jag själv av bl.a. färska frukter, bär, spenat, sjögräs, havsalger och cashewnötter. De är vitaminrika och speciellt sammansatta för att stimulera lever, njurar och lymfsystem.

Nu väntar sängen och kan inte säga annat än att det skall bli sååå skönt att krypa ner mellan lakanen. Dessutom känner jag på doften att grannarna poppar popcorn...hann bara skriva att jag inte var sugen på något på kalaset så känner jag nu ett otroligt sug efter något salt! Bäst att gå o sova på direkten :)


En del av ingredienserna till juicerna


Plockade lite hallon på villan i dag :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag borde också köra en såndär detox-kur men jag tror inte att jag skulle hålla mig till det jag borde. JAg har nog koll på vad jag äter rätt bra men jag tror att jag allt för lätt skulle slinka ner något otillåtet sådär helt omedvetet. Fin skörd!

2010-08-08 @ 22:08:13
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Tomas

Hmmm... Allt annat kan jag förstå, men sjögräs och havsalger hördu?! Ska det va nått de? :)

2010-08-08 @ 22:10:27
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Liza

Vad duktigt du är som orkar detoxa! Det är nog inte det lättaste kan jag tänka mig!

Det var inte så lite hallon du plockat på dig heller! :)

2010-08-09 @ 10:03:50
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Cecilia: Jag tror nog du skulle klara dig prima. De e bara inställningen de e fråga om :)

Tomas: Låter kanske inte så delikat, men de smakar faktiskt egentligen inte så mycket.

Liza: Tack! Känns bra med peppande ord :) Nej men det går faktiskt mycket bättre än jag hade tänkt mig!

2010-08-09 @ 16:38:38
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0