Matexpress ala söta mamma



Jag har nog världens goaste och mest omtänksamma föräldrar. Då jag kom hem från gymmet kom de med pumpasoppa (som mamma har kokat på egenodlade pumpor), morötter och äppel åt mig. Allt från trädgården vid sommarstugan. Nu är morgondagens lunch räddad och kvällens snacks blir färska morötter, mums :)

BodyAttacken var super i kväll, även om Lena och Hanna fick förhinder. Det fanns många andra solstrålar som sprudlade av energi och salen pumpade av adrenalin. Mina vader tog lite stryk, undrar om det börjar vara dags att köpa nya aerobicskor? Tycker jag hela tiden köper någon typ av träningsskor: spinning-, spring-, aerobic- och golfskor. Helt galet, men tränar man aktivt slits ju tyvärr skorna.

Städade upp i garderoben i dag och konstaterade att jag borde göra mig av med lite kläder, alternativt skaffa en större garderob :) Det senare alternativet är ju inte möjligt så kanske de blir och köra några loppisveckor innan jul. Har en sopsäck full med kläder i källaren också som säkert skulle göra större nytta hos röda korset eller på ett loppisbord.

Var inne på Annika Sjös blogg i dag där hon hade skrivit ett intressant inlägg om GI mat. Jag får ofta frågor om vad GI egentligen är och varför man mår bra av att äta enligt GI. Själv hade jag tänkt skriva ett längre inlägg om det här i helgen, men eftersom Annika så bra förklarar detta i sin blogg i dag tycker jag att ni kan surfa in på den i stället. Själv är jag ju GI frälst och tror att många människor skulle må bättre av att leva enligt GI. Viktigt att komma ihåg, precis som Annika skriver är att det inte hjälper att äta GI mat nu som då. Kostvanorna skall ändras totalt, det är först då som ni känner hur bra ni mår av det och slipper åka blodsocker berg- och dalbana.

I morgon är det fredag vänner, veckans bästa dag. Vet inget bättre än fredagkväll då jag har hela helgen framför mig. Tror det blir ett skönt pass på gymmet med löpning och tyngdlyftning efter jobbet .

Nu kallar soffan och idol :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Mammor är nog av den bästa sorten va? Pappor är nog inte så pjåkiga dom heller! :)

Trevlig helg!

2009-09-25 @ 20:32:27
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Du har så rätt. Njut av helgen du med :)

2009-09-25 @ 21:02:30
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Och det värsta är att när man tränar aktivt så går det ju inte med vilka skor som helst heller utan man bör ju då välja skorna efter kvalité och omsorg. Kvalitet kostar och om man skall ha flera omgångar skor så...

2009-09-28 @ 08:42:06
URL: http://junikrafs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0