Välkommen till min nya blogg!


I morse då jag var ute på min morgonlänk kom jag på tanken att starta en blogg. Jag vill inspirera andra till att ta hand om sig själva, både själsligt och kroppsligt. Träning är det bästa jag vet, det som ger mig styrka och energi varje dag.

Har själv följt med andra träningsbloggar bl.a. Terese Alvéns blogg: Spark i baken. För tillfället läser jag en väldigt inspirerande bok: "Jag vill ju bara se snygg ut naken" av Jonas Colting. Titeln är kanske lite missvisande. Boken handlar egentligen om det att vi i dagens läge fokuserar träningen allt för mycket på att bli smala, muskulösa...ja helt enkelt på att bli snygga. Huvudsyftet med träningen borde vara välmående och att ta hand om kroppens största muskel, hjärtat. Dessa människor har inspirerat mig till en hälsosam livsstil och nu vill även jag försöka inspirera er till att leva hälsosammare.

I min blogg kommer jag i huvudsak att skriva om träning och kost. Låta er ta del av min träning och kanske kan jag bidra med några motivationstips. Kommer även att lägga upp en del recept på goda, men hälsosamma rätter. Vill förtydliga att jag inte är någon expert inom området träning och kost. Det är intressen som ligger mig varmt om hjärtat. De tips och råd som jag ger är utifrån mina egna upplevelser och erfarenheter. Jag är ingen elitidrottare, utan en "vanlig motionär".

Härmed avfyrar jag startskottet för min blogg!
Jenny

Kommentarer
Postat av: Frida P

Hej Jenny! Nu skall jag hänga med dig - läser själv Spark i baken, så det låter lovande :D

Kram! Frida Pettersson

2009-05-07 @ 10:53:49
Postat av: Anonym

Kul Frida att du hittat min blogg och vill hänga med. Vi kan säkert utbyta många tankar kring träning.



Kram

Jenny

2009-05-07 @ 20:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0