Ljuvliga fredag

Då var det fredag kväll. Veckans bästa dag enligt mig. Det är så skönt att komma hem från arbetet och känna att man har två lediga dagar framför sig. Efter jobbet belönade jag mig själv med en ny träningstopp. Det är annars ett litet tips från mig till er. Ibland då träningen känns enrandig och tråkig kan det bli roligare om man unnar sig själv lite nya träningskläder.

Ingen träning i kväll. Det är viktigt att vila kroppen ibland också. Jag är av den åsikten att kroppen skall motioneras dagligen på sätt eller annat, men det behöver inte alltid vara på hög intensitet. Ibland gör det gott att bara ta en promenad eller cykeltur ute i naturen. Träning skall aldrig kännas påtvingad, göra ont eller skada kroppen. Visst kan det vara skönt efter ett träningspass att känna att kroppen verkligen har fått arbeta. Men jag strävar alltid till att må bra efter träningen, så att jag känner att kroppen bra skulle orka med ett pass till. Ofta då jag lägger mig på kvällen längtar jag efter att få stiga upp och ge mig ut och springa. Lika så kan jag på arbete känna en längtan till att slippa och röra på mig på kvällen.

I kväll får jag besök av två underbara tjejer. Skall bjuda på GI Kycklingburgare med mangosås. För tillfället jäser degen till burgarna. Tror det blir en trevlig kväll med skvaller och förhoppningsvis god mat :) Lägger upp receptet i morgon.

I wish you a joyful evening!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Jenny! Jätte kul att du har börjat blogga, o jag hoppas verkligen att du ska lyckas inspirerar mig till att röra på mig mera :)



Hoppas du har en riktigt trevlig kväll!!



Kram från Helsingfors

2009-05-08 @ 19:18:26
Postat av: Jenny

Roligt Anna att du tittade in. Hoppas du får en bra start i Hesa och en trevlig helg.



kram

Jenny

2009-05-09 @ 18:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0