Första turen till golfbanan för i år

I dag på förmiddagen var jag med en vän till golfbanan för första gången i år. Slog lite bollar på rangen och det gick väl sisådär. Visst fick jag till några bra slag, men de flesta var ganska katastrofala. Det är bara att börjar träna mer aktivt på slagen nu så att jag kan ge mig ut på banorna också.

På eftermiddagen var jag på ett BodyAttack pass. Tyckte det kändes ovanligt tungt i dag. Hade rätt så hög puls under hela passet och fick kämpa mer än vanligt för att ta mig igenom timmen. Hoppas verkligen inte att jag håller på att bli förkyld.

Pulsklocka är annars ett verktyg som jag oftast använder mig av då jag tränar. Jag tycker att jag får ut mer av träningen då jag har koll på pulsen. Dessutom vet jag ganska direkt vilken dagsformen är på basen av vilken puls jag har innan jag påbörjar ett träningspass. Då vet jag direkt ifall jag skall ta det lite lugnare eller om jag kan ge järnet. Det är viktigt att lyssna på kroppen och inte pressa till max ifall formen inte är på topp.

Jag använder mig av en Polar A5. Det är en ganska enkel pulsklocka som inte har så många finesser. Jag har haft den i nästan 5 år och den senaste tiden har den levt sitt eget liv, så jag överväger allvarligt att köpa en ny. Har kollat lite på Polar FT 60. Är det någon av er som har en sån och kan ge lite feedback på vad ni tycker om den?

Efter träningen blev det en smoothie med mango, banan, mandarin, linfrön, ingefära och sojamjölk. Ingefära är bl.a. rik på antioxidanter, är inflammationshämmande och bra för matsmältningen. 

Trevlig morsdag annars åt alla mammor. Hoppas att era barn och respektive har uppvaktat er i dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0