Söndagssim

I dag har jag varit och simmat, eller rättare sagt lekt i vattnet med min 5-åriga brorsdotter i 2 timmar. Kände mig rätt slut efter det, så vad var inte bättre än att bli bjuden på gourmetmat hos brorsan. Han borde verkligen byta karriär och bli kock i stället. Han har sån talang för att få ihop intressanta smakkombinationer och framställa maten på ett så estetiskt vackert sätt att man knappt vågar äta upp den.

I dag bjöds det på älgcarpaccio med sikrom, creme fraiche och rödlök. Till detta smödegsinbakta kantarellknyten och nybakat bröd, aioli och vitlökssmör. Varmrätten var laxgryta och efterrätten var blodappelsin- och grapesorbet med hemlagad kinuskisås. Önskar jag hade haft med kameran så att ni skulle ha fått se dessa rätter, men tyvärr var den hemma....

I går kväll hade jag en skön hemmakväll som också gick i matens tecken. Tillredde sushi som var såååå gott! Skönt med helger som denna i bland med slapp och god mat. Nu har jag laddat upp för den kommande veckans arbete och träning. Njut av söndagen, det ska jag. Sitter för tillfället och lyssnar på Carolas första julskiva, "Jul i Betlehem". Galet kanske att lyssna på julmusik redan, men tycker faktiskt att denna skiva innehåller mer stämingsmusik än julmusik.


Gårdagens lyckade sushi :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det ser väldigt gott ut. Det är ju sen inte så himla svårt att tillverka egen sushi.

2009-11-02 @ 16:14:27
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Jo det var gott, åt rester till lunch i dag :) Tycker att sushi är kul att laga för det är som att tillreda små konstverk och som du skrev är det ju inte alls svårt.

2009-11-02 @ 16:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0