I see the light



I kväll var jag på BodyAttack och Pia körde en gammal serie från ca två år tillbaka. Jag var rätt trött då jag kom till gymmet, men Pias energi och den roliga serien gjorde träningen till ett rent nöje. Speciellt den nästsista låten, I see the light fick håren att stå på armarna, sån grym feelis!

Sitter och kollar på en dokumentär om en tjej som gav upp allt i Finland och flyttade till Barcelona. Drömmer mig bort och fantiserar om ett liv utomlands. Det ser så lockande ut med nya omgivningar, människor och upplevelser. Jag trivs bra i Vasa, men hur skulle ett liv utomlands vara? Tror jag skulle sakna mina vänner och min familj allt för mycket, men drömma kan man alltid :)

I morgon är det fredag, underbart! Ni kommer väl ihåg att jag kör spinning på gymmet kl 17.45 :) Efter det blir de tjejmiddag hos Sanna som äntligen har kommit hem från Frankrike efter en månads semester. Ska bli så mysigt att träffa henne och de andra tjejerna! Vad skall ni ha för er i helgen?

Även om jag saknar sommaren är det faktiskt lite mysigt med mörker. Tror jag skall ta och tända lite ljus och mysa i mörkret för första gången i höst.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag ska försöka orka komma på spinningen, men det finns en viss risk för att jag är för fredagstrött o inte kommer mig iväg.. ;)

Jag ska på dop på lördag, och sen ska vi ut ett gäng från jobbet; bowling och middag på Il Banco. Blir nog roligt!

2010-09-02 @ 21:22:50
Postat av: Jenny

Camilla: Oj, sku va så skoj om du kom på spinningen! Låter som att du har en kul helg framför dig. Jag vill höra vad du tyckte om Il Banco då du har varit där :)

2010-09-02 @ 21:43:37
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Sammen

Det är klart man saknar sin familj och vännerna men kom alltid ihåg att Vasa finns alltid kvar och vart du än åker så kan du komma "lätt" tillbaka :) (tänker då på flyg) :)



I dagens läge så klarar jag inte av att vara i Vasa mer än två veckor MAX, för liten stad och för lite att göra.



Åk iväg om du känner för och har chansen, gör det när du har möjlighet. Det svåraste är: att göra beslutet, att nu åker jag. De bara att ta sej i kragen och banka huvudet i väggen och rikta näsan mot nya landet :)

2010-09-03 @ 01:04:18
URL: http://www.sammen.se
Postat av: Tomas

Jag tror att det är lätt att romantisera ett liv i utlandet när man drömmer om det här hemma. Man ser inte vardagen, måndagsmornarna och allt det som faktiskt är bättre här. Det är lätt att glömma vad man faktiskt väljer bort. I alla fall gjorde jag det själv en gång, insåg att jag hade haft vissa felaktiga förväntningar när det sen blev verklighet alltså. MEN, inte med det här sagt att man inte ska åka utomlands om man kan och vill, bara att det lönar sig att tänka "nyktert" på det före man gör slag i saken. Låter jag tråkig nu? :)



Jag kommer på spinningen om jag hinner, men det kan bli ganska taijt med tiden på eftermiddagen idag.

2010-09-03 @ 06:09:59
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Sammen: Förstår din point, men jag har ju faktiskt bott utomlands tidigare och vet vad det innebär. Dessutom råkar jag ju ha ett utmanande jobb som jag trivs väldigt bra med här som jag inte kan förvänta mig att finns kvar. Många lockelser med att flytta utomlands, men det löns inte att ge upp allt för en ny omgivning. Tror jag får nöja mig med att resa :)



Tomas: Du har så rätt i det du skriver och är inte alls tråkig. Det är precis därför jag inte har gjort något åt saken utan fortfarande bor i Vasa. Jag bodde ett tag i London och saknade fruktansvärt mycket min familj och mina vänner.



Förstår att du kanske inte hinner på spinningen. Timmen är ju rätt tidigt och på fredagar brukar väl de flesta ha allt för mycket att göra på jobbet innan det blir helg :)

2010-09-03 @ 07:11:56
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Liza

Ja visst sjutton är det toppen då det finns nån som kan tagga och hitta den där övre-nivån som man inte själv alltid tycks hitta?



Jag springer halvan på Vasa MAraton imorgon och sedan blri det bastukväll med brudarna! Tror inte det kan bli mycket bättre än så va?



Mys med ljus är ju absolut det bästa med hösten! Och de granan träden!



Ha ett toppen pass idag och tjejkväll, hälsa med dig! :)

2010-09-03 @ 07:30:47
URL: http://lizalopare.blogspot.com/
Postat av: Sammen

Förstår dej gott å väl. :)

Inte skall du ge upp allt, som du skrev, det löns inte att ge upp allt för en ny omgivning, dock varierar det får person till person :)

Jag skulle inte heller ge upp allt nu men Florida är nästa för min del...OM en tid! :)



Fortsätt att resa så mycket du kan, det ger också en kick. :D

2010-09-03 @ 12:10:08
URL: http://www.sammen.se
Postat av: Cecilia

Jag såg faktiskt också den där dokumentären på arenan. Jag skulle nog kunna åka bort ett tag men jag skulle nog återvända. Nödvändigtvist behöver jag inte återvända till mina hemtrakter men det är nog till knivarna och brännvinets land jag vill hem till.Jag är finländare. Det vet jag efter ca fem år i Sverige. Jag kom mig aldrig in i det svenska "systemet". Jag antar att det kanske har en del med min personlighet att göra också jag är inte osocial men inte heller översocial som de flesta svenskar i vi finländares ögon är för att ta ett ex.. Man kan tro att det inte skiljer så mycket grannländer emellan men det är ju det gör. Jag trivs bättre i marimekkoFinland.

2010-09-03 @ 16:33:17
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Cecilia: Så där känner jag också, Finland är mitt hemland. Inget hindrar ju en förstås att prova på något annat och sedan återvända till Finnlandet :) Inga enkla beslut, stora saker att fundera på...

2010-09-03 @ 19:18:30
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0