Ljuva onsdag

Solen skiner utomhus och sprider glädje hos alla vårtrötta Vasabor. I kväll höll jag spinning och mag- & ryggjumppa på Lady Line och nu står jag och kokar linssoppa. Linser är rika på protein, fiber och mineraler och passar utmärkt till soppor.

Kvällens klass gick bra och det gjorde även gårdagens 90 minuters spinning. Efter att ha haft uppehåll som instruktör p.g.a. sjukdom har det varit superkul att vara uppe på cykeln igen.

Veckan har hittills gått väldigt fort och helgen närmar sig. I helgen har jag bestämt mig för att vara en bra faster/moster :) Jag skall ha min storebrors äldsta dotter och min storasysters äldsta dotter över natten hos mig. Vi skall börja lördagen med att simma, sen blir det mat, lek & skoj, plättkalas, film m.m.

Ser fram emot att spendera tid med de söta prinsessorna. Få se om jag fortfarande tycker de är prinsessor på söndag....hahaha...

Kommentarer
Postat av: Liza

Vilken snäll och mysig moster/faster du är! Hur gamla är flickorna?

2010-05-06 @ 08:30:05
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Va mysigt med syskonbarn! Jag har än så länge inga egna men jag har lånat mina kusinbarn istället som känns lite som samma sak. Det är roligt att få "leka av sig" ibland. Nästan oberoende av ålder (så länge de har utvecklat talet) är det roligt att lyssna på deras berättelser och syn på livet. Det brukar inte vara så bekymmerslöst trots deras ringa åldrar. Pojk, /-flickvänsproblem redan vid 5 års ålder och sånt. Haha. De små liven.

2010-05-06 @ 09:46:40
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Liza: De är 5 och 6 år, mysiga åldrar. Jag njuter nog lika mycket av att spendera tid med dem som de förhoppningsvis gör av att vara med mig :)



Cecilia: Precis som du skriver älskar jag att diskutera med dem och ta reda på vad som rör sig i deras huvuden :)

2010-05-06 @ 11:34:28
Postat av: Tomas

Jag tycker oxo att min syrras pojkar är söta, de första 20 minuterna. Nä, jag skoja bara, oikeesti, det var ett skämt :)



Men de har ju en stark vilja. Ska man sitta på golvet och leka med Blixten (en väldigt populär "bilkaraktär" nuförtiden) så ska man. Man ska inte inbilla sig att man kan sitta i soffan och tala tråkiga saker med mamma och bara låtsas vara intresserad av Blixten och komma undan med det :)

2010-05-06 @ 16:53:01
URL: http://tomaskarls.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tomas: Haha...som sagt vi kan återkomma till hur gulliga jag tycker de är då det är söndag :)

2010-05-06 @ 18:24:17
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: siz

Du tycker naturligtvis att de är uuuursöta!!!!

2010-05-07 @ 14:59:28
Postat av: Jenny

Siz: De e klart de :)

2010-05-08 @ 07:56:19
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0