Två viktiga beslut på en dag

Känns som att jag har varit produktiv i dag för att jag har fattat två mycket viktiga beslut :) Jag har bestämt mig för att inte ta svinissprutan och att jag ska köpa en bil. Svinissprutan var ett lätt beslut då jag insåg att jag inte ens har möjlighet att ta den. Kommer nämligen att sitta fast i möte hela eftermiddagen i morgon då jag skulle få ta den. Få se då om jag klarar mig undan svinissjukan eller om jag insjuknar i vinter...

Mitt andra beslut angående bilen slog mig som en blixt från klar himmel i dag under lunchen. Eftersom jag inte egentligen vet ett skvatt om bilar kontaktade jag pappa för att se om han kan hjälpa mig finna den rätta i bildjungeln. Det enda som är viktigt för mig är att den är fin...så det säger väl ganska mycket om min kunskap...

Väntade mig att pappa skulle ifrågasätta mitt beslut och undra om jag verkligen tänkt igenom det här. Men chosan så fel jag hade...han är allt för rolig, svaret jag fick var: bra att du har insett att du behöver en bil :) haha kanske dags för mig att inse att mina föräldrar litar på min förmåga att fatta egna beslut och att jag faktiskt är rätt vuxen.

Redan i morgon skall jag och se på två stycken, en Audi A3 och en Volkswagen Golf. Känns så befriande och underbart att veta att jag snart är lycklig ägare av en bil. Tänk, nu kan jag hälsa på mina syskon och Tove oftare än typ en gång i kvartalet, jag kan åka och handla mat till betydligt roligare matbutiker än Citymarket i centrum, besöka villan (sommarstugan) då jag känner för och göra bort mig på golfbanan så ofta jag vill utan att vara beroende av skjuts av andra. Jag blir helt enkelt fri... så vackert det låter...

Kvällens träning var energisk, BodyStep i 60 minuter följt av träning på crosstrainern i 60 minuter. Skön dag med skön träning och viktiga beslut :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Grattis till besluten! Det är så skönt då man äntligen bestämt sig och vet vart man ska svänga nosen! ;) Hoppas du hittar en fin bil! ;)

2010-01-28 @ 20:10:02
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Ja men visst är det, känner mig lättare på något sätt :)

2010-01-28 @ 21:31:15
Postat av: Anonym

Du kommer nog klara dig utan sprutan. Jag valde att inte ta den och har klarat mig fint :). Lycka till med bilköp!

2010-01-28 @ 22:21:03
URL: http://www.minnasmat.se
Postat av: Jenny

Anonym: Jo tack, jag hoppas att det inte kommer en andra våg i mars som de talar om. Men har man klarat den första vågen kanske man klarar den andra också :)

2010-01-29 @ 07:05:47
Postat av: Tove

Äntligen! JIPIIIII!!!!!! Nu blir det roligt =)

2010-01-29 @ 07:16:21
Postat av: Cecilia

Ja Jenny, du är lika tuff som jag och många andra angående svinsprutan. Sånt där är bara tjafs! :)

Så spännande med en bil. Jag tror tiden är inne för mitt bilköp också ganska snart. Det är lite spännande.

Det är ju tacksamt att ha sina fäder i närheten i när man skall köpa bil, för jag är lite okunnig på det området. Vem som helst skulle lätt kunna lura på mig en konservburk.

2010-01-29 @ 08:48:11
URL: http://junikrafs.blogspot.com/
Postat av: Jenna

Bra bilsmak, vi stod också och valde mellan dessa två bilmärken för över ett år sedan och betämde oss för en A3 Sportback, mycket bra val, rullar fint!

Lycka till i djungeln, bli inte lurad och kom ihåg att PRUTA på PRISET!

2010-01-29 @ 09:04:19
Postat av: Jenny

Tove: Jamen visst, jippiii :)

Cecilia: Jo de e bra med kunniga föräldrar som ser på annat än om bilen är snygg :)

Jenna: För tillfället lutar det mer mot Golfen, men får se va de blir...tack för tipsen och nej jag skall inte bli lurad (därför tar jag med pappa) och pruta ska jag definitivt!

2010-01-29 @ 09:44:13
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/
Postat av: Liza

Hej Jenny! Jag har tilldelat en utmärkelse till dig! Gå in och kolla min blogg!

2010-01-29 @ 10:29:59
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Liza: Tack så glad jag blir :) O så fina ord om mig, du e allt gó Liza!

2010-01-29 @ 11:58:59
URL: http://jennyclofqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0