Ravioli söndag

God förmiddag på er. I dag skall jag försöka mig på att göra egen ravioli. Tittade på "halv åtta hos mig" i veckan och belv intresserad av att prova på ett av recepten. Detta recept är egentligen väldigt långt ifrån GI-mat eftersom pastan görs på durumvete, men tänkte att det får bli ett undantag i dag. Jag har bjudit in Lena på mat innan vi åker och tränar tillsammans så jag hoppas verkligen att jag lyckas :)

Vaknade annars i natt kl 4 av att ett par som bor ovanför mig grälade något fruktansvärt. Det är inte första gången det händer. Tjejen skriker i panik och gråter, det kastas möbler, killen ropar, bullrar och det är allt annat än trevligt. Har tidigare funderat på vad jag skall göra åt saken, hittills har jag inte gjort något alls. I natt funderade jag på att ringa polisen eller gå upp själv, men konstaterade att killen säkert skulle klappa till mig med om jag gjorde det... Bästa lösningen skulle säkert vara att ringa polisen, men jag vet inte ens exakt vilken lägenhet det är...Otrevligt är det i alla fall att människor skall behöva hade det så där, det skär i mitt hjärta.

Nu måste jag nog ta itu med raviolin om jag skall hinna bli färdig tills Lena kommer. Tänk annars att jag inte har ett dugg ont i baken efter att ha cyklat i 6 timmar i går. Antingen är jag så van att sitta på spinningcykeln att jag därför klarat mig, eller så har jag så mjuk bak haha...tycks i alla fall inte behöva en extra gelsits som kursdragaren rekommenderade...haha...

Kommentarer
Postat av: Anna

lät väldigt jobbigt det där med grannparet som hüller pü och strider pü det där sättet. Kanske de hade kommit hem frün krogen och de hade blivit svartsjuka pü varandra?

Ja-a att inte folk kan behärska sig. De vet säkert inte att de hörs ner till din vüning.

Du kanske kunde sätta upp en lapp i trappuppgüngen om det hela. Eller prata med husförvaltningen.

Att sätta upp en fakta lapp i trappuppgüngen kanske är det bästa till att börja med. Skriv büde finska och svenska sü att de som stör kan ta üt sig.

Ifall det inte hjälper kanske husförvaltningen en nästa.

Tror inte att polisen hinner eller anser det hela som viktigt, sü länge inte ngn skadas. Men man vet ju inte heller om de skadar varandra.

Ifall du ser ngn av dem i trappuppgüngen/hissen och de är blüa, dü vet du ju i varjefall :)



2010-01-24 @ 11:33:18
Postat av: Jenny

Anna: Tror jag skall avvakta ännu, men tack för tipsen.

2010-01-24 @ 17:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0