När blir det varmare?

Människan kan inte vara gjord för sån här kyla! Termometaren visar -20 grader. Cyklade till Lena och mina fingrar och kinder var stelfrusna innan jag var framme. Tillsammans tog vi en promenad, drack en värmande kopp kaffe och så cyklade jag hem. Tror inte jag skall ge mig ut mer i dag, känns som att jag har fått min dagsdos av kyla :) Till och med cykeln strejkar, växlarna bråkar och bromsarna stelnar.

Nedfrusen som jag är sitter jag nu och myser med en kopp detox te. Kan man bli beroende av te? Känns som att jag håller på att bli beroende, den söta eftersmaken på detox te:t är bara för god :) Kanske dags att börja tillreda dagens middag, morotssopa. Surdeskulturen  ser annars ut att utvecklas som den ska (även om den luktar vidrigt) så snart blir det även till drödbak :)

Skönt med en ledig dag mitt i veckan. Känns som att jag har blivit bortskämd med ledighet nu. Därför ser det rätt dystert ut i kalendern då det är 11 veckor till vintersemestern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0